Bkk & Sporthojskurser på Mittsverigebanan!

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Nu ligger kurserna på Mittsverigebanan ute för bokning på SMC`s hemsida: www.svmc.se eller länk direkt till anmälan: http://kurser.svmc.se/bkk/

Tyvärr så saknas det ett datum och det är Söndagen den 27/5 som är en Sporthojskurs!
Alla dessa datum så kör vi alla 4 stegen!
Lördagen den 9/6 är det Bkk endast för BMW-klubben! Men i mån av plats så kommer det att släppas några platser till denna dag också!

Alltså Bkk = Broms och kurvkurs:
Lördagen den 26/5
Söndagen den 10/6

och Shk = Sporthojskurs:
Söndagen den 27/5

Bkk med BMW -klubben:
Lördagen den 9/6

På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 100db på banan!
Du skall ha körkort för den hoj du kör!
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas!

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Lunch och rejält fika i form av kaffe, läsk, vatten, smörgås och frukt ingår!

Det kan vara bra att ha med sig en extra dunk med soppa, annars kommer du att ha tillfälle att tanka i Härnösand i pausen (ca 7 km norrut på E4!)
Det är även bra att vara utvilad då du går denna kurs då vi kommer att hålla på i ca 10-12 timmar

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

Samt att deltagandet på kursen blir inte godkänt förränn du deltagit hela dagen samt tagit till dig informationen och skött dig på banan!
Sista av allt så behöver du som deltagare göra en utvärdering av kursen på www.svmc.se för att du skall bli inregistrerad!:tummenupp

För boeende rekomenderas Antjärns Camping tel 0611-741 50

Mer info kommer upp här senare!

Vi ses till sommaren

Per

Last edited:
Med detta innebär att om jag har A begränsad men inte strypningarna i hojjen så får jag inte köra på banan? :va

jo, om du kör en annan dag och har tävlingslicens så behöver du inte ha körkort för din motorcykel :tummenupp

jo, om du kör en annan dag och har tävlingslicens så behöver du inte ha körkort för din motorcykel :tummenupp

Men det kommer bli en 2-3 kanske 4 bankörningar totalt för mig iår.. Bokat upp mig på två stycken hittils. En körning på mittsverigebanan och en på kemora. Den som du också ska på Gthyni, gäller det samma regler då? :gnissla

Men det kommer bli en 2-3 kanske 4 bankörningar totalt för mig iår.. Bokat upp mig på två stycken hittils. En körning på mittsverigebanan och en på kemora. Den som du också ska på Gthyni, gäller det samma regler då? :gnissla

Nu ska du inte blanda ihop fri bankörning med en kurs som Bkk eller Sporthojskurs som vi inom SMC arrangerar!
Sen om du anmäler dig till någon av våra kurser och har ostrypt hoj fast du borde ha det, så är det väldigt svårt för oss att kontrollera detta! Så det blir alltså upp till dig att köra olagligt!
Men försäkringsmässigt så blir det fel om nu nåt skulle hända:gnissla Men det är ju samma sak när du kör på väg!

Den stora skillnaden mellan våra kurser och fri bankörning är förutom att det är en kurs där du lär dig saker, är att hos oss så gäller dom flesta försäkringar även vagnskada:tummenupp

Last edited:
japp, tävlingslicens eller körkort för att köra motorcykel, punkt

Lite uppdateringar

Samt att deltagandet på kursen blir inte godkänt förränn du deltagit hela dagen samt tagit till dig informationen och skött dig på banan!
Sista av allt så behöver du som deltagare göra en utvärdering av kursen på www.svmc.se för att du skall bli inregistrerad!:tummenupp

Det finns platser kvar!

Vi har några av landets bästa instuktörer bokade och klara, detta i kombination med få deltagare = mycket kurs för pengarna:tummenupp

Ps. Aprillia och Motoguzzi är på gång med att ha hojar för provkörning under helgen 26-27 Maj på banan:yoparty :yoparty :yoparty

Hur är dom olika stegen inräknade ?!?
Det står i alla anmälningar osv att ni har 4st steg. Men hittar INGENSTANS. Vad som är nybörjare / Racenisse. Antar att Steg 4 är rena racenissar :tungan

Men lite halvlattjo om man anmäler sig till felgrupp..

Det står i alla anmälningar osv att ni har 4st steg. Men hittar INGENSTANS. Vad som är nybörjare / Racenisse. Antar att Steg 4 är rena racenissar :tungan

Eftersom jag råkar vara online, kan jag svara i sp2's ställe. Stegen handlar inte om vilken fart det är i gruppen, det är alltså inte långsam, medel, snabb och race det handlar om.
Stegen innehåller helt enkelt olika saker, har du inte gått BKK eller SHK tidigare är det Steg 1 som gäller för din del. Om du gick nån sån kurs ifjol kan du hoppa på Steg 2.

Mer om upplägget hittar du här: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1598

:)

Jajemensan!
Som Jåke säger så är dom 4 olika stegen olika kurser, där man börjar med 1 och jobbar sig vidare till nästa steg!
Sen om man känner att det här steget vill jag gå en gång till så finns det inget som hindrar detta!
Steg 1och 2 är basic, i steg 3 så knyter man ihop 1 och 2 föra att få till en bra helhet!
Steg 4 är individuell coching, du själv bestämmer vad du vill träna på eller så låter du instruktören bestämma detta!
Vill man så finns även möjlighet till filmning i steg 4!

Sen så delar vi in er deltagare i 3 olika hastighetsgrupper, så vi slipper omkörningar och allt för stora hastighetskilnader på banan!
Dvs. varje grupp är ute på banan i ca18-19 minuter!
Sen kör vi teori och snack mellan körningarna.

Vi ses Per

Eftersom jag råkar vara online, kan jag svara i sp2's ställe. Stegen handlar inte om vilken fart det är i gruppen, det är alltså inte långsam, medel, snabb och race det handlar om.
Stegen innehåller helt enkelt olika saker, har du inte gått BKK eller SHK tidigare är det Steg 1 som gäller för din del. Om du gick nån sån kurs ifjol kan du hoppa på Steg 2.

Mer om upplägget hittar du här: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1598

:)

Tackar Jåke!

Last edited:
jag ska på Bkk den 26/5 och tänkte höra om det är någon som har plats över i en stuga på antjärnscamping den helgen så är jag gärna med på ett hörn, eller om ngn ska dit och inte har bokat och vill dela. PMa eller skriv här!

Fler till SHK-kursen på Mittsverigebanan?

Jag ska oxå till SMC's SHK-kurs söndagen den 27:e maj, och undrar om det är fler från norr som ska till den kursen?

Tänkte köra ner med hojen lördagen den 26:e, och sedan troligtvis köra hem på måndag (gissar att det blir ganska sent och segt att köra hem på söndag efter SHK-kursen).

Så ska ngn annan dit och söker kör-sällskap eller behöver dela stuga/boende, så hör gärna av er.

/ Erik

jag ska på Bkk den 26/5 och tänkte höra om det är någon som har plats över i en stuga på antjärnscamping den helgen så är jag gärna med på ett hörn, eller om ngn ska dit och inte har bokat och vill dela. PMa eller skriv här!

Hoppas att du kommer på någon mer kurs nu när du blivit biten av stor bana:tuttar
Kom ihåg att öva på de moment som vi gjorde nu i helgen då du nu ska rejsa fritt på banåkningen om en vecka!

Vi ses Per

Jag ska oxå till SMC's SHK-kurs söndagen den 27:e maj, och undrar om det är fler från norr som ska till den kursen?

Tänkte köra ner med hojen lördagen den 26:e, och sedan troligtvis köra hem på måndag (gissar att det blir ganska sent och segt att köra hem på söndag efter SHK-kursen).

Så ska ngn annan dit och söker kör-sällskap eller behöver dela stuga/boende, så hör gärna av er.

/ Erik

Tack för ett bra deltagande på vår Sporthojskurs på söndagen:tummenupp

Är ni sugna att köra mer så har vi Bkk både lödagen den 9 och söndagen den 10 juni:yoparty

Vi ses Per

Last edited:

Tack för ett bra deltagande på vår Sporthojskurs på söndagen:tummenupp

Är ni sugna att köra mer så har vi Bkk både lödagen den 9 och söndagen den 10 juni:yoparty

Vi ses Per

Tackar själv för en mkt bra och lärorik kurs, med trevliga och pedagogiska instruktörer. :tummenupp

Skulle gärna gå fler moment/steg i sommar, om inte alla banor låg så "avsides" (sett från Luleå :tungan ). Så det skulle nog vara mkt värt att få en mc-bana här uppe i norr oxå (vilket säkert skulle öka kunskapen och säkerheten vad gäller hojåkningen, samt flytta en hel del av buset från stan/vägarna).

Syns kanske fler ggr i sommar, dvs om jag lyckas pricka in ngt fler kursmoment under semestern.
Mvh Erik

Tackar själv för en mkt bra och lärorik kurs, med trevliga och pedagogiska instruktörer. :tummenupp

Skulle gärna gå fler moment/steg i sommar, om inte alla banor låg så "avsides" (sett från Luleå :tungan ). Så det skulle nog vara mkt värt att få en mc-bana här uppe i norr oxå (vilket säkert skulle öka kunskapen och säkerheten vad gäller hojåkningen, samt flytta en hel del av buset från stan/vägarna).

Syns kanske fler ggr i sommar, dvs om jag lyckas pricka in ngt fler kursmoment under semestern.
Mvh Erik

Jag kan tipsa dig om att en av våra bästa Sporthojsinstruktörer kommer från Luleå och han heter Niklasinorr:tummenupp
Han kommer att åka ner på fredagen den 8 juni till Antjärns Camping för att jobba på kurserna 9-10 juni!:yoparty
Kolla med han om du kan samåka med han ner och upp (bil och vagn):)

Vi ses Per

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...