BKK/Sporthojskurs!

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Jag var inne på SMCs hemsida igår och kikade på deras kurser.
Tydligen öppnar dom anmälan i början av december.

Vi har ju pratat på några TT om att vara med på någon av dessa dagar.

Jag var med på steg 1 förra året igen. Det gav mycket.

Några som är sugna? Kan vi inte stämma av vilka som vill köra när? Så vi är ett gäng samtidigt?

Jag är på.

Är det spikat några datum för kurserna än?

Knutstorp är alltid roligt att köra på. :)

jag måste måste måste köra BKK.......2 gånger :)
De ska visst ha ngn bkk för bara tjejer också i början av säsongen, så blir kanske den för min del:tuttar. Den lär ju inte bli fullbokad lika fort heller!

Sen blir det nog en till i slutet av sommaren för min del. Ingen som vill va med på den?:rolleyes:

Kul att ni vill köra :) Men det ni har hittat på svmc.se gäller bara SMC Riks. Alltså inte oss här i Skåne. Vi vet inte ens själv vilka dagar vi får än. Senast andra veckan i februari kommer våra kurser att släppas så att ni kan anmäla er.

Jag säger som vilse - Jag kommer att vara där :)

Jag hade tänkt köra så pass mycket som plånboken erhåller, men definitivt tänkte jag boka in mig för de första passen så man kommer in i körningen, även kurserna på go-cart banorna tycker jag låter intressant.

Någon som tänkt köra lite bana? Actionpics/Sydskånesemce etc etc? Lite rädd för ge mig ut på banan med min MT-03a tanke på försäkring etc, men något måste man ju köra! Får se om jag kan skramla ihopa till en regbar banhoj till våren :)

Släpper de platserna redan i December i år? Då är de tidigt ute i år jämfört med tidigare. Tack för påminnelsen. Kommer antagligen att anmäla mig till minst ett av tillfällena.

Gäller som sagt att vara tidigt ute. I våras försvann platserna nästan så fort de släpptes. Åtminstone de i maj och juni månad.

Jo, det blir nog så mycket bankörning som tiden räcker till i sommar.

Hoppas att sydskånes får till mycket körningar på roliga banor. :)
Ja Sturup och Knudan är klara, vi har preliminära datum. Förhandlingar pågår med Falkenberg men inget är klart då det är svårt att få dagar på den banan.

Jag är verkligen i behov av bkk :P frågan är bara om jag får köra med min hoj (låter rätt mkt) vet nån om Bilsport &mc "classica" gäller under bkk kurs?
Ljudnivån kan du göra nåt åt, dB killer eller orginalblås är det som gäller.
I stort sett alla försäkringsbolags försäkringar gäller på en kurs arrangerad av SMC så kör du på bara. :tummenupp
Du vet väl att just Bilsport & MC ger 10% rabatt på försäkringen om du är SMC medlem? De är dessutom ett av de få bolag som tillåter annan bankörning (ej träning inför tävling, tävling eller körning under tävlingsliknande förhållanden)

Jag vill absolut köra bkk.. ruskigt kul me bankörning och så kan man ju lära sig saker också:)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing