BKK på Tuvängen 2008

Ingen Tuvängen 20/9

Lägger ut detta för säkerhets skull, eftersom vi på grund av Gokart-tävlingar måste rubba våran två-veckors-periodisitet på Tuvis.

Altså:
Ingen körning nu på lördag den 20/9

Däremot:
lördagen den 27/9 kör vi som vanligt men tyvärr sista gången den här säsongen.

Daltons kommer att finnas på plats med sitt fältkök och bespisar oss med fika och burgers :) , så ni slipper Ylvas & mina mackor sista gången i år:D

Det är absolut inget fel på era mackor!!! Men Daltons bugare går ocksån er. Trist att Tuvis-lördagarna är slut nu!

/HD

Det är absolut inget fel på era mackor!!! Men Daltons bugare går ocksån er. Trist att Tuvis-lördagarna är slut nu!
/HD

Prova en gång till nu =)
Som Bengt säger så är det en gång kvar!!!
Den 27/9

Jag håller alla tummarna för att det skall bli fint väder på vår säsongsavslutning!

/spiff

lördagen den 27/9 kör vi som vanligt men tyvärr sista gången den här säsongen.

Last edited:
Om man kommer från Hallsberg, kanske man kan ta en extra sväng via Rörken på söndagen (28/9) då vi kör vår säsongsavslutning. Väderprognoserna ser riktigt bra ut för helgen!

Tack BMW klubben, SMC, Alla suveräna instruktörer och Daltons för en riktigt kanondag, den roligaste tuvis körningen hittills tycker jag :tummenupp synd att det var den sista för i år.

Just det någon som vet hur det blir med Tuvis till nästa säsong?

Tack till alla fotografer oxå, väntar med spänning på lite bilder:yoparty .

Jag hoppas de sista gruppperna också klarade sig från klotningar

Lelle

...

Just det någon som vet hur det blir med Tuvis till nästa säsong?

...

Lelle

Varför skulle det inte bli nått på Tuvis nästa år? Vi har i alla fall börjat planeringen!

Tack alla deltagare, instruktörer, träningsledare, depåchefer,fotografer, matfixare och alla andra för en kanonsäsong!!! Hur kul som helst!!!1 Vi syns till våren!

/spiff

Vi planerar för att köra nästa år också.
Vi kommer att köra liknande som i år... ev kanske lite mer... men det finns inte någon garanti, bara en förhoppning.

Stort tack till alla som sköter om allt i bakgrunden, inget hade varit möjligt utan er.:Bugar :klappar :klappar
Stort tack till alla våra deltagare. Utan er så finns det ingen mening att göra sånt här.:bow :tummenupp

Vill ha mer!!!

Just precis när flytet börjar komma. Då är det dags att lägga ner för säsongen på Tuvängen. Nedrans! Superbra med så många instruktörer.

Hur som helst sällar jag mig till skaran tackare. Ett särskilt tack till PeO (Tror han stavade så på namnskylten.) för coachingen.

Till nästa år tycker jag vi skramlar till avgiften för Conseal (fotografen som klotade förra gången.) iaf. Med tanke på alla kort han tar på oss och den tid han lägger ner så kan han få åka på andras bekostnad ett par gånger. Det är det minsta vi kan göra. Det blir inte så många spänn per skalle om man är ett gäng som frivilligt lägger pengar...

Hoppas på orange grupp nästa år... :)

/SwePace

Last edited:
Vill ha mer!!!

Just precis när flytet börjar komma. Då är det dags att lägga ner för säsongen på Tuvängen. Nedrans! Superbra med så många instruktörer.

Hur som helst sällar jag mig till skaran tackare. Ett särskilt tack till PeO (Tror han stavade så på namnskylten.) för coachingen.

Till nästa år tycker jag vi skramlar till avgiften för Conseal (fotografen som klotade förra gången.) iaf. Med tanke på alla kort han tar på oss och den tid han lägger ner så kan han få åka på andras bekostnad ett par gånger. Det är det minsta vi kan göra. Det blir inte så många spänn per skalle om man är ett gäng som frivilligt lägger pengar...

/SwePace

Jag är på!

Angående Tuvängen så har banan varit hotat men om jag förstår allt rätt så kommer den att vara kvar i upp till 5 år så det ser rätt ljust ut inför våren.

Håll utkik under vintern för det är möjligt att vi lägger ut lite frågor om vad ni tycker är bra och vad som kan bli bättre eller om ni vill PMa åsikter så gör det.

/spiff

Båda hojarna paj, och jag sjuk.
Men vi syns i vår!!!!!!
Förhoppningsvis med tungt körkort :tuttar

EDIT: Tung begränsad vare visst ja :näsblod

Vill ha mer!!!

/SwePace

Hej,
Instämmer med SwePace, när det gäller det mesta. Orange grupp får nog vänta ett tag till. Visst bode vi göra något för våra kära fotografer, utan er blri det ju inte lika roligt.

När det gäller hyllningskören vill jag även tacka Frippe (stavning?!) för hjälpen med spårval och uppmuntran efter min offroadtur. Det var visst ett banmonster jag hade, inget grusmonster.... o att säga att lilla monstret (hojen alltså, inte jag) låter finfint gör ju att man blir lite gladare i all ilska :)

Det känns lovande att det eventuellt är 5 år kvar av Tuvis, då är ju kommande somrar räddade också!

Ni som skall vara med på Custom o Touring körningen nästa helg, njut av den sista körning, ha det roligt o håll er på banan! Själv skall jag till Magny Cours o titta på Troy Bayliss o lära mig ett o annat.... så nästa år, då djäklar, då skall det köras bana! På banan, alltså.

/Hanna *The moose hunter*

Många tack....

...blir det men så här på sista körningen på Tuvis för denna säsong, så är tacken verkligen motiverade.

Vi som arbetar med Tuvängen träffades i går kväll ute hos Daltons och åt en god kvällsmat och pratade både det som varit men mest det som ligger frmför oss.

Ni jättetrevliga deltagare och alla fotografer, som den här säsongen har givit Tuvis ett jättelyft i populäritet och besöksfrekvens vill jag skall veta om, i vilka positiva ordalag ni omnämndes när vi sammanfattade säsongen.

"Tuvängenandan" :), som begrepp, börjar kännas, som att vi inte tar till överord.........

Vi kommer igen nästa säsong på Tuvängen. Inga tecken talar mot det och jag tror vi till 2009, skall kunna erbjuda er ytterligare lite tätare med körtillfällen.

Tack för i år hälsar Bengt

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...