BKK kurs -08

har sagt i 2 säsonger nu att jag ska gå en sån kurs, kanske dags nu :va

jag skall ta både en bkk kurs och en shk körde förra året grymt kul men jag tar nog och testar att åka i början på maj:tuttar

har sagt i 2 säsonger nu att jag ska gå en sån kurs, kanske dags nu :va

Bara att hänga med då! :)
Tänkte boka om ett par dagar så man garanterat får plats.

jag skall ta både en bkk kurs och en shk körde förra året grymt kul men jag tar nog och testar att åka i början på maj:tuttar

Finns de nån BKK-kurs i början av maj? :va

Edit; Du kanske tänkte på SHK kom ja på nu :)

Last edited:
Måste man betala samtidigt som man bokar?

Nej, tror man hade till slutet av januari på sig att betala. De stod nånstans såg ja men sitter på 3G nu så du får leta själv :tungan

Kör med oss: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171830

16 maj Kinnekulle
30 maj Kinnekulle
28 juni Falkenberg
15 aug Falkenberg
16 aug Falkenberg

:tummenupp

Kikade på det imorses men är det BKK också?
Vad är priset på den "sporthojskursen" som det står om i den tråden, innehåller den både BKK och SHK?

Last edited:
Kikade på det imorses men är det BKK också?
..., innehåller den både BKK och SHK?

Hej "Cykelstyre"!

Börja läs under [Kursnamn] i tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171830.

Om du fortfarande inte tycker att din fråga är besvarad hör av dig igen!

...Vad är priset på den "sporthojskursen" som det står om i den tråden...

Vi är inte till 100% klara med alla detaljer, vilket också står i samma tråd som jag hänvisar till ovan, men preliminärt verkar det som att vi kommer sätta priset till 1150 kr/kursdag och för de som än så länge inte är medlemmar i SMC kan då välja (preliminärt) om man vill bli medlem för de +350 kr som icke medlemmar får betala första kursen eller ej. Men som sagt allt är inte till 100% spikat och vi jobbar frebilt på att ha alla detaljer klara så vi kan ge sammstämmiga och tydliga svar på din och andra frågor.

Nu "lackar" det ju dessutom mot jul så jag/vi vågar inte lovat något FÖRE jul men håll koll på tråden ovan (översta inlägget) så kommer jag uppdatera det efter hand!

See U på en bana till sommaren! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Bara att hänga med då! :)
Tänkte boka om ett par dagar så man garanterat får plats.

Finns de nån BKK-kurs i början av maj? :va

Edit; Du kanske tänkte på SHK kom ja på nu :)

det va tyvärr jag som kollade på fel bana får kolla min kallender och återkomma men jag skall köra båda kurserna..hade jag tänkt

Kan rekommendera det för er som inte kört bana ännu!:tummenupp
Även för er som redan varit på ngn enstaka bankörning!

Är själv sugen, men vi får se hur många bankörningar ekonomin tillåter :)

Var sugen redan förra säsongen. Hade varit kul om man blev ett gäng!

Det är bara SÅ kul! Något av det roligaste man kan göra med kläderna på, om du frågar mig!

Om du inte hittar några kompisar som vill/kan förlja med så träffar du alltid massa trevliga knuttar/knuttor på plats så låt inte en sådan detalj hindra dig! :tummenupp

Ha en go jul!

Mvh!
// Niklas

Sitter just nu och funderar på att boka Kinnekulle i maj och Falkenberg i Juni men får inte datum att stämma med smc's sida. Nån som har koll på hur det hänger ihop?

Hur skiljer sig en sån här utbildning från en vanlig bandag sett till rolighetsfaktorn? Att köra på bana är ju skitkul, så hur mycket körning blir det under en sån här kurs? Eller är det mest små moment som "nu ska vi träna på att bromsa innan en kurva"?

Hur skiljer sig en sån här utbildning från en vanlig bandag sett till rolighetsfaktorn? Att köra på bana är ju skitkul, så hur mycket körning blir det under en sån här kurs? Eller är det mest små moment som "nu ska vi träna på att bromsa innan en kurva"?

Man lär sig en hel del om man inte kört bana så mkt innan.
Jag hade kört på bana en 5-6 ggr innan jag gick bkk och jag tyckte det var bra och lärorikt.

Rasorblade

Jag tror också att det är väldigt lärorikt. Men blir det mycket "fri körning" också?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien