BKK Knutstorp 30/4, bilder någon?

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Om nu någon vänlig själ sitter inne med bilder från Knudan denna dag skulle jag vara oerhört glad..
Att någon gör det vet jag ju, eftersom jag såg fotografer här och var.
Jag är dessutom väldigt intresserad av om någon lyckades fånga det lilla missödet på sista varvet på film eller bild. Jag vill nämligen gärna veta vad som hände och exakt var jag råkade bli avkastad..:näsblod(utgången vänstern efter Hårnålen).
Någon??
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Jag har massor av bilder, hinner dock inte redigera o slänga upp förrän nästa vecka någon gång... Vad körde du för hoj och i vilken grupp? Och vad var det för missöde? ;)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Jag har massor av bilder, hinner dock inte redigera o slänga upp förrän nästa vecka någon gång... Vad körde du för hoj och i vilken grupp? Och vad var det för missöde? ;)

Jo, jag såg att bl.a. du var runt och fotade en del.
Röd grupp, Röd Daytona 675, växlande mellan svart Berikställ, Sporthojströja och grönt regnställ och Shoei-hjälm.
Missödet bestod i att jag highsidade(tror jag?) och hojen är det antagligen inlösen på...:gnissla
 
Last edited:

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
Jo, jag såg att bl.a. du var runt och fotade en del.
Röd grupp, Röd Daytona 675, växlande mellan svart Berikställ, Sporthojströja och grönt regnställ och Shoei-hjälm.
Missödet bestod i att jag highsidade(tror jag?) och hojen är det antagligen inlösen på...:gnissla

korrekt du highsidade
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Körde också röd grupp och låg strax bakom när olyckan inträffade. Allt gick väldigt fort. Jag tror du gasade för hårt och för tidigt i utgången av kurvan så att fästet släppte. Därefter släppte du troligtvis av på gasen igen så att däcket fick fäste. Kurvan är förrädisk och doserad fel. I väta är det nog banans farligaste kurva.

Jag tror en av fotograferna som var på plats fick med kraschen på bild.

Huvudsaken är att allt gick bra med dig.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Körde också röd grupp och låg strax bakom när olyckan inträffade. Allt gick väldigt fort. Jag tror du gasade för hårt och för tidigt i utgången av kurvan så att fästet släppte. Därefter släppte du troligtvis av på gasen igen så att däcket fick fäste. Kurvan är förrädisk och doserad fel. I väta är det nog banans farligaste kurva.

Jag tror en av fotograferna som var på plats fick med kraschen på bild.

Huvudsaken är att allt gick bra med dig.

Sådär i efterhand tror jag inte jag släppte på gasen, men jag hann inte riktigt med att reagera, återigen, tror jag. Det toksläppte och jag hann inte riktigt med innan jag lyfte. Jag tog ett lite tightare spår än jag gjort tidigare, men körde faktiskt en anings långsammare än jag gjort innan.

Jag är efter omständigheterna helt ok, även om jag varit piggare, allt är helt men jag är stel som en 120-åring och går och känner mig som en sådan också. Jävligt synd på hojen bara..grämer mig rätt mycket:huvet, men gjort är gjort.
Tack alla som kom fram när jag låg parkerad där, ett bra och proffsigt uppträdande från samtliga.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sådär i efterhand tror jag inte jag släppte på gasen, men jag hann inte riktigt med att reagera, återigen, tror jag. Det toksläppte och jag hann inte riktigt med innan jag lyfte. Jag tog ett lite tightare spår än jag gjort tidigare, men körde faktiskt en anings långsammare än jag gjort innan.

Jag är efter omständigheterna helt ok, även om jag varit piggare, allt är helt men jag är stel som en 120-åring och går och känner mig som en sådan också. Jävligt synd på hojen bara..grämer mig rätt mycket:huvet, men gjort är gjort.
Tack alla som kom fram när jag låg parkerad där, ett bra och proffsigt uppträdande från samtliga.
Jag har sett bildserien, ser skitsnyggt ut ända tills.... ja du vet. :D
Skönt att du bara är lite blåslagen, även Michelin PP 2CT släpper i regn :tummenupp
Halkvänstern har skördat många offer så du behöver inte gräma dig men vi i gruppen var nog överens om att du var en av dem som hade högst hastighet i det förrädiska väglaget. Tror inte det var nån i vår grupp som inte fick toksläpp där.

Kontakta TheDozer här på forumet.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=224600
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Om inte min minnesbild sviker mig tog tog du kurvan rätt nära vänsterkanten i utgången.

Nu har det hänt. Försök släpp det och gå vidare. Inga personskador. Var glad det inte hände i trafiken.


Sådär i efterhand tror jag inte jag släppte på gasen, men jag hann inte riktigt med att reagera, återigen, tror jag. Det toksläppte och jag hann inte riktigt med innan jag lyfte. Jag tog ett lite tightare spår än jag gjort tidigare, men körde faktiskt en anings långsammare än jag gjort innan.

Jag är efter omständigheterna helt ok, även om jag varit piggare, allt är helt men jag är stel som en 120-åring och går och känner mig som en sådan också. Jävligt synd på hojen bara..grämer mig rätt mycket:huvet, men gjort är gjort.
Tack alla som kom fram när jag låg parkerad där, ett bra och proffsigt uppträdande från samtliga.
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Jo, jag såg att bl.a. du var runt och fotade en del.
Röd grupp, Röd Daytona 675, växlande mellan svart Berikställ, Sporthojströja och grönt regnställ och Shoei-hjälm.
Missödet bestod i att jag highsidade(tror jag?) och hojen är det antagligen inlösen på...:gnissla

va..? jag som tr odde det inte var några avåkningar... hur kunde jag missa detta? :va
Fick tyvärr inga bilder på röd grupp... såklart... :( Var ute på banan en timme och hann plåta gul & blå innan mitt batteri dog :huvet
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Jag har sett bildserien, ser skitsnyggt ut ända tills.... ja du vet. :D
Skönt att du bara är lite blåslagen, även Michelin PP 2CT släpper i regn :tummenupp
Halkvänstern har skördat många offer så du behöver inte gräma dig men vi i gruppen var nog överens om att du var en av dem som hade högst hastighet i det förrädiska väglaget. Tror inte det var nån i vår grupp som inte fick toksläpp där.

Kontakta TheDozer här på forumet.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=224600

Kan mycket väl stämma att jag hade bra fart( även om jag släppt av lite eftersom det var sista varvet) men jag hade hållt mig en bra bit ifrån kanten hela tiden eftersom jag vet att det kan vara halkigt just där.
Så vad jag skulle så nära kanten för just då och där, det vete tusan.."är huvudet dumt får kroppen lida" :näsblod

Men jag hade faktiskt inte haft ett enda släpp efter däckbytet, det rullade på så fint så. Var riktigt trevligt trots regnet.
Iaf, jag PM:ade theDozer, Lillebror eller vad han nu heter, du kan väl vara snäll och nämna för honom att jag gärna vill ha tag i honom.
Tack.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag såg bilderna strax efter olyckan.

han har fått allt på bild, han kommer inte att publicera några bilder alls på dig & din olycka förrän du har hört av dig.


så kontakta honom lättast via pm TheDozer
 

Robz

Guest
Skönt att du klarade kroppen!!
Halkvänstern har skördat många... hoppas både kropp och hoj löser sig :tummenupp

/Instruktör Robz som misstog dig för Micke pga lika hoj o regnställ :huvet ("Djevvlar vad Micke fått upp speeden... ökar lite till då... fortfarande kvar i spegeln?? Lite till då..... o lite till... nääääh?" :D
Bra kört! :tummenupp
EDIT: Detta var passet innan olyckan.

@Satanja: RÖD plåtar man först... finns sedan batteri kvar kan man ta Röd igen... sedan övriga färger - för i tusan!

...Men, SMC pyntar för en ny hoj, lr :gnissla
Intressant case att följa:)

Har man helkasko så gäller denna i samtliga f-bolag - gäller alla SMC-körningar.
Har man inte helförsäkring så blir det dock att klistra själv.
SMC betalar ej skador, "vi" står för utbildning och därmed f-bolagens accept.
 
Last edited:

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Fy fan Lotek:-(
Va inte alls kul.
Samma som jag råkade ut för förra sommaren. Förstår att du e öm i kroppen.
Krya på dig
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tja...sabbade lite körning av en del pga uppstädning.


Men, SMC pyntar för en ny hoj, lr :gnissla

Intressant case att följa:)

Ber så hemskt mycket om ursäkt..
Eventuella synpunkter mottager jag mer än gärna via PM.

@Robz, Tack.

@Ladde79, Tack.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Har man helkasko så gäller denna i samtliga f-bolag - gäller alla SMC-körningar.
Nice .:)

Ber så hemskt mycket om ursäkt..
Eventuella synpunkter mottager jag mer än gärna via PM.

@Robz, Tack.

@Ladde79, Tack.

Såg att mitt inlägg kan verka lite drygt. No offense. plz
Var väl mer att det var mycket grejer att plocka upp och tog sin tid ...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kan mycket väl stämma att jag hade bra fart( även om jag släppt av lite eftersom det var sista varvet) men jag hade hållt mig en bra bit ifrån kanten hela tiden eftersom jag vet att det kan vara halkigt just där.
Så vad jag skulle så nära kanten för just då och där, det vete tusan.."är huvudet dumt får kroppen lida" :näsblod

Men jag hade faktiskt inte haft ett enda släpp efter däckbytet, det rullade på så fint så. Var riktigt trevligt trots regnet.
Iaf, jag PM:ade theDozer, Lillebror eller vad han nu heter, du kan väl vara snäll och nämna för honom att jag gärna vill ha tag i honom.
Tack.
Några bilder från körningen:

http://www.flickr.com/photos/45628877@N08/sets/72157623843556171/
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top