BKK Hälla Ring 2009

Smyga eller kärran var vinklat till "Hard grit..":tummenupp

Det förstod nog Rotor också men han ville bara påpeka att även om "Hard grit" lyckas ta sig till Hälla så gäller fortfarande att hojen "ska vara godkänd att användas i trafik, dvs besiktad och skattad" under körningen på banan...

Ses på söndag! :yoparty
 
Ska ringa tigga tid, på internetbokning va det kört har redan kollat alla stationer jag kan tänka mig åka till. Dessutom hjävligt orolig för va det säger om Yoshisystemet. Tycker själv inte det låter särskilt mkt men en dB-killer skulle kanske vara bra för att känna sig trygg. Inte hittat nån som har hemma allting beställningsvara så testar utan får vi se hur det går.
 
Det förstod nog Rotor också men han ville bara påpeka att även om "Hard grit" lyckas ta sig till Hälla så gäller fortfarande att hojen "ska vara godkänd att användas i trafik, dvs besiktad och skattad" under körningen på banan...

Ses på söndag! :yoparty

Exakt... dvs utan besiktning lär det bli problem att anmäla sig på banan, om inte personalen är riktigt snälla? :)
 
Vafan äre bara dropin?!?! När ska man va där då, innan 9 ? Jag vill jättegärna pröva på, aldrig åkt bana förutom bulten då om man kan klassa den som bana :D

Bulten är rena semestern i jämförelse..Gelleråsen, kinnekulle ring oxå! Det svänger hela tiden i princip, finns inga långa stunder till "vila på rakan" inte, det är inte för inte som det sägs att 10 minuter på en gocartbana är som 30 minuter på en stor bana, jag är helt benägen att hålla med på detta:)
 
Ska ringa tigga tid, på internetbokning va det kört har redan kollat alla stationer jag kan tänka mig åka till. Dessutom hjävligt orolig för va det säger om Yoshisystemet. Tycker själv inte det låter särskilt mkt men en dB-killer skulle kanske vara bra för att känna sig trygg. Inte hittat nån som har hemma allting beställningsvara så testar utan får vi se hur det går.


jag var oxå lite orolig över mitt termigoni, fast varken på regbes eller vanliga bes kollade dom ljud, och det skriker ju ente lite det,,
 
Faen det hade varit roligt, men utan hoj blir det svårt....
Ja ja snart står det en blank 1000 cc i garaget igen...

Man får väll komma med bil då.
 
Bulten är rena semestern i jämförelse..Gelleråsen, kinnekulle ring oxå! Det svänger hela tiden i princip, finns inga långa stunder till "vila på rakan" inte, det är inte för inte som det sägs att 10 minuter på en gocartbana är som 30 minuter på en stor bana, jag är helt benägen att hålla med på detta:)

Man får väl puttra runt lite för att se om man hör hemma på bana.
X11'an är väl inte den optimala banhojen men man måste väl testa,
med ett framdäck som FredrikR1k kört in så går det väl.
 
Bara det inte regnar eller att man är utslagen av pollen så lär jag möta upp!!!
 
Jag dyker upp imorgon runt 10-snåret med Nikon D300 och telegluggen för att plåta er.
Vi hoppas på okej väder och fina nerlägg. :)
 
Aja, även om jag fått besiktningstid hade jag varit tvungen att jobba :( Tjejen sjuk så fick täcka för henne 10-18.. Hoppas ni har skoj och ge mig MYCKET bilder nu sportis!
 
Här kommer ett kort smakprov med alla hojarna uppställda.
Actionbilderna dyker upp senare när jag fått tid att gå igenom dem.
Är uppbokad nu i eftermiddag så vi får se om jag hinner tills ikväll.
 

Bifogat

  • DSC_6296_medium.jpg
    DSC_6296_medium.jpg
    119.3 KB · Visningar: 72
  • DSC_6297_medium.jpg
    DSC_6297_medium.jpg
    124.4 KB · Visningar: 71
  • DSC_6310_medium.jpg
    DSC_6310_medium.jpg
    76.9 KB · Visningar: 77
Blev en härlig dag på Hälla ring:tummenupp Det behövs verkligen repeteras med bromspunkt, svängpunkt, gaskontroll och för all del tänka på upp med blicken och titta på vart man skall och inte vart man är. Sådant KAN inte övas in för mycket av! Flytet började infinna sig lagom på em när tröttheten börjar komma smygandes och det var dags att ge upp för dagen, sen di dära motard-disterna är det inget att göra åt, rundningsmärke som man var åt dem:hihi 4,5 mil hann man snurra runt på ringen.

Det verkade gå bra i de flesta grupperna och tempot på em var högt i alla grupper mot de första passen, inte mycket missöden heller förutom några marksyningar utan personskador, och en KTM som tydligen inte ville gå normalt.
 
Last edited:
Skoj var det, den trånga kartbanan belyser verkligen vikten av gaskontroll på ett annat sätt än storbanan, det förstärker effekterna av att slå av i böj när man har lite lägre fart och ibland rätt djupa nedlägg.

Kul, kul, kul - och nu är man lite trött i fötterna.

Trevlig lunch med Janne och Kribban - vi hade tänkt lura med dig Tomas och Gabor2, men ni hade redan hunnit pysa. :)

/J
 
Skoj var det, den trånga kartbanan belyser verkligen vikten av gaskontroll på ett annat sätt än storbanan, det förstärker effekterna av att slå av i böj när man har lite lägre fart och ibland rätt djupa nedlägg.

Kul, kul, kul - och nu är man lite trött i fötterna.

Trevlig lunch med Janne och Kribban - vi hade tänkt lura med dig Tomas och Gabor2, men ni hade redan hunnit pysa. :)

/J

Sorry!!! Jag hoppade sista passet och brände hem med sportis då mitt framdäck redan vara skit från början! Synd att vi inte planerade bättre för lunch hade suttit fetbra!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top