BKK Gelleråsen 30 maj 2010

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Denna kurs har fortfarande drygt 20 platser kvar.
Detta är en kurs som arrangeras av smc stockholm och det kommer finnas fler instruktörer på plats en en "vanlig kurs"

Kursdag är en söndag.
Hoppa på nu gott folk. Jag har beställt fint väder med.
 

R1Widde

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Hofors
Hoj
-98 Yamaha R1
Hur mkt restriktioner är det på en sådan kurs? Är det som en vanlig bandag?
Vh Erik
 

R1Widde

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Hofors
Hoj
-98 Yamaha R1
Får man åka fritt och ta råd och tips av instruktör om man vill ha hjälp eller är det övningar som man ska genomföra osv.?
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Får man åka fritt och ta råd och tips av instruktör om man vill ha hjälp eller är det övningar som man ska genomföra osv.?

Det beror på vilket steg du ska gå. Om du har gått steg 1-3 och ska gå steg 4, så är det ungefär som du säger. Du övar på det du känner att du behöver öva på. Instruktörerna finns tillhands för att hjälpa dig och kanske komma med tips på vad du borde fokusera på.

Dock är det inte OK att åka ut och lägga några bombvarv. Det handlar fortfarande om utbildning under eget ansvar.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Får man rabatt för sista-minutenbiljett?

Kanske kan åka. Men det hänger på tid, och ekonomi... Jag kan flagga ett pass mot ett bra pris ;)

;D
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
SMC borde börja rea ut kurser som har dåligt med anmälningar, smc får in deg (och går förhoppningsvis inte back) och folk får ändan ur och tvingar sig att spontan-åka på en banhelg, för att man kan säga till frugan att det blir så "sjukt billigt, så jag kan inte missa det".. =)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Får man åka fritt och ta råd och tips av instruktör om man vill ha hjälp eller är det övningar som man ska genomföra osv.?

Nej man får inte åka fritt. Du går på teori mellan passen. Får övningar du ska öva på under körpassen.
Du ska hålla ett tempo som gör att du har tid att reflektera över vad du tränar på.
Fria omkörningar fast med GOD marginal till den du kör om.

Man börjar gå steg 1.

Får man rabatt för sista-minutenbiljett?

Kanske kan åka. Men det hänger på tid, och ekonomi... Jag kan flagga ett pass mot ett bra pris ;)

;D

Ingen sista minuten.

SMC borde börja rea ut kurser som har dåligt med anmälningar, smc får in deg (och går förhoppningsvis inte back) och folk får ändan ur och tvingar sig att spontan-åka på en banhelg, för att man kan säga till frugan att det blir så "sjukt billigt, så jag kan inte missa det".. =)

Nope vi borde inte alls rea ut platser för att de inte sålt slut innan.
Av den enkla orsaken att Ni då skulle sätta i system att inte boka er förens dagen innan.
Vilket då skulle medföra för mig att det skulle vara stört omöjligt att planera en kurs.
 
Last edited:

sark

Bitter och otrevlig
Gick med
31 Jan 2008
Ort
gefle
Hoj
r6
Lyckas jag övertyga besiktiningsmannen att skåpbilen är körduglig igen så kommer jag nog.
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Ligger rätt nära sommarstugan så kanske kunde vara nått, men avvaktar nog nån vecka i alla fall.

Du har beställt fint väder, då garanterar SMC sol och 20+ grader, aight?
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag har lite svårt att tolka det som står på SMCs hemsida, men funkar det att vara nybörjare?
Och i så fall, brukar folk samåka med släp dit? Om jag ska köra hojen dit så kommer jag inte ta mig ens ett varv runt banan. =)
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Ju nybörjare desto bättre då har du inte hunnit nöta in så många ovanor än, lättare lära sig styra rätt från början :)

Dela-på-släptrådar har förekommit...jag brukar mocka ur hästsläpet och köra med det...brukar gå ungefär jämt upp soppaförbrukning vs hyra något lättare att dra...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har lite svårt att tolka det som står på SMCs hemsida, men funkar det att vara nybörjare?
Och i så fall, brukar folk samåka med släp dit? Om jag ska köra hojen dit så kommer jag inte ta mig ens ett varv runt banan. =)

Ditresan är inte problemet, det är hemresan - har man en gång provat att åka till en banträff, och sedan kör hem, så vet man att det är tämligen odugligt.

Bara att få kliva ur skinnstället och slå på luftkonditioneringen på vägen hem med en kaffe i näven och väl vald metal i stereon är guld värt.

Så se till att traila, dela på släp ned, eller som lyxalternativ, stanna kvar och grilla och bada vid den fina campingen (vars namn jag förträngt) som ligger 10 minuter från banan. :)

/J
 

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Örebro
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Får man köra med en hoj med krashkåpor, utan speglar, blinkers och regplåt?

Bågen här registrerad påställd och i trafik.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ja gosh.. Att få hoppa i shortsen och dra på sig en torr t-shirt, stoppa fötterna i ett par flip-flops och sätta i en skön bil med AC och dricka vatten som en kamel vid ett vattenhål är det enda man vill när sista passet är klart.

Fast jag har faktiskt kört Gelleråsen ToR (17 mil enkel) en gång. Men då var det en jäkligt spontan sista minuten-biljett.. Tung och tidig morgon, kall när man kom fram, stekhett på vägen hem. Inte den skönaste hemresan, alls.

Men i brist på annat så går det. Ska man lite längre bort, 2 timmar eller så. Är det varmt rekommenderat att försöka åka kvällen innan och sova i rätt stad så man slipper gå upp med solen.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ditresan är inte problemet, det är hemresan - har man en gång provat att åka till en banträff, och sedan kör hem, så vet man att det är tämligen odugligt.

Bara att få kliva ur skinnstället och slå på luftkonditioneringen på vägen hem med en kaffe i näven och väl vald metal i stereon är guld värt.

Så se till att traila, dela på släp ned, eller som lyxalternativ, stanna kvar och grilla och bada vid den fina campingen (vars namn jag förträngt) som ligger 10 minuter från banan. :)

/J

Äääh, tycker hemresan är rätt lugn :D

Se så, boka in er nu, är man nybörjare borde det vara krav på att gå en sådan kurs!
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Nope vi borde inte alls rea ut platser för att de inte sålt slut innan.
Av den enkla orsaken att Ni då skulle sätta i system att inte boka er förens dagen innan.
Vilket då skulle medföra för mig att det skulle vara stört omöjligt att planera en kurs.

Det beror ju på om man skulle våga chansa.. Förra året tog väl dagarna slut nästan innan de gick att boka, så jag bokade själv årets bandagar tidigt i vintras. Tycker det verkar konstigt att dagarna inte tagit slut än, kanske har priset höjts för mycket? (har för mig att dom låg på 1250:- förra året) Smc borde då tjäna på att få in halva kostnaden i stället för att stå där med massa osålda platser? Men jag förstår självklart vad du menar och hur du tänker..
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top