Bjuder över "såld" vara.

Har jag kommit överens med första köparn och lovat honom en deal.. Är varan såld ända till annat uppstår..
Drar han ut på tiden, kan inte få fram pengar eller annat tänkbart så är varan tillsalu igen..

undertiden är den för mig såld-lovad-paxad-tjingad eller vad du vill kalla det. Har man lovat något får man stå för det.

Öhhh, det är ju sant men då menar du när ni står öga mot öga? Det finns ju en del drömmare som ringer, mailar också..

Försten fram med pengar i hand. Jag bedriver ändå ingen välgörenhetsrörelse när jag säljer något.

Öhhh, det är ju sant men då menar du när ni står öga mot öga? Det finns ju en del drömmare som ringer, mailar också..

Behöver givetvis inte vara öga emot öga.. inte många affärer man gör upp så nu för tiden.

Försten fram med pengar i hand. Jag bedriver ändå ingen välgörenhetsrörelse när jag säljer något.

Då har du det som mig me andra ord.. dvs inte stöter på problemet! Men av en annan anledning.. då din vara aldrig blir "såld" förens pengarna är i handen.

Dvs ingen kan "bjuda över såld vara" som topic är eftersom du inte lovar bort din vara..

Last edited:
Behöver givetvis inte vara öga emot öga.. inte många affärer man gör upp så nu för tiden.

Öhhh, well där håller jag inte med dig på beg privatförsäljnings marknaden. Det är få som vill bjuda på "grisen i säcken".

I övrigt kan jag hålla me dig men "skambuden" brukar väl oftast drabba privatförsäljning på beg marknaden och då är det väl vanligast att affärer görs upp öga emot öga, eller?

Öhhh, well där håller jag inte med dig på beg privatförsäljnings marknaden. Det är få som vill bjuda på "grisen i säcken".

I övrigt kan jag hålla me dig men "skambuden" brukar väl oftast drabba privatförsäljning på beg marknaden och då är det väl vanligast att affärer görs upp öga emot öga, eller?

skulle tro att merparten av alla affärer görs upp så.. ebay, tradera, blocket osv.

Även ibland bil och motorcykel affärer..
Precis som någon skrev i skambuds tråden så är det vanligt med tex " släpper du den för X så kommer jag och hämtar den imorn om den är så som du beskriver den"
Går jag med på det som säljare har vi en deal och den håller jag då tills annat händer.. som jag skrivit tidigare.

skulle tro att merparten av alla affärer görs upp så.. ebay, tradera, blocket osv.

Även ibland bil och motorcykel affärer..
Precis som någon skrev i skambuds tråden så är det vanligt med tex " släpper du den för X så kommer jag och hämtar den imorn om den är så som du beskriver den"
Går jag med på det som säljare har vi en deal och den håller jag då tills annat händer.. som jag skrivit tidigare.

Öhhh, jag kanske har råkat ut för fel typ av köpare bara. Verkar som en del andra gjort det också när man ofta ser "ute igen pga oseriös köpare" på tex blocket. Men som jag förstår på dig så är hoppet inte ute nu när jag ska lägga ut min bil för ett klipp pris. Får väl återkoppla om hur det gick sen :)

Jag håller med och gör allt som oftast det. Dock var jag lite sur när jag hittade en Rickman med z900 snurra i. Han hade lovat bort den för 17 tkr. Att jag ville betala mer (lite mer iaf) gick inte.

Jag håller aldrig en vara mer än samma dag. Fram tills dess att köparen faktiskt är på väg till mig är det fritt fram, men det är jag alltid tydlig med också!

Senast i helgen va det en som skulle komma och köpa en barnvagn, hon ringde kvällen innan och sa "Jag tänkte komma i morgon eftermiddag" bad henne ringa innan hon åkte för att se så den fanns kvar. Dagen efter ringde en annan intressent och ville komma direkt, köparen kom och köpte vagnen medans den som först skulle komma aldrig hörde av dig..

Den som först ger mig pengar i handen får varan jag säljer.

Hålla på något i flera dagar åt någon idiot som i slutändan inte ska ha prylen/tokpruta i sista sekund, utan att lämna handpenning, går bort helt enkelt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg