Björn Gustafsson?

[YOUTUBE-ID]u6FJ_903fuU[/YOUTUBE-ID]

Carina Berg låten, den är Bra, med stort B.

fruktansvärt tråkig...
den riktiga björn är bra mycket bättre!

bästa den svenska humorscenen fått fram på länge? tycker att den senaste bra var lasse lindroth eller robert gustafsson.

fruktansvärt tråkig...
den riktiga björn är bra mycket bättre!

bästa den svenska humorscenen fått fram på länge? tycker att den senaste bra var lasse lindroth eller robert gustafsson.

Tyckte att Björn bara var en upprepning på Robert Gustafsson, det där kan man ju nu, det är inte speciellt roligt längre. Sen när han gör beatbox i festivalpausen så sjönk han rejält, det var inte ett uns roligt. Dikten var väl så där i paus nr 2, men inte så att jag direkt skrattade.

Klart överskattat. :tummenner

Jag tycker han är så överdriven. Det är skitbra tills det kommer till en punkt då han går lite väl långt och ser till att det bara blir löjligt alltihop.

Jag tycker att han är den roligaste komikern just nu, snäppet bättre än Betnér och Glans:tummenupp

Sen är jag ju född på 90 talet också :D

nja, svenska komiker är nog bäst när de inte anstränger sig för att låta fräscha och hippa.

svenskan är ju ett tämligen kallt och odramatiskt språk i jämförelse med andra.
mimiken likaså, ser bara taffligt ut när nån viftar runt och gormar i ett försök att va "roliga".

situationskomik funkar till viss gräns, t ex robert gustavson & co. men blir tröttsamt fort, typ som helan och halvan.

nä, de bästa är nog de som kan nyttja kolugn, konstpauser och svidande korta fraser för att få publiken att brista ut i skratt.

några *jag* tycker är bra, och nyttjar svenskans tillkortakommanden till sin fördel:

kaffe i häcken

picassos äventyr

även typ batra
och
lite sånt här är bra för det mesta :) "men vaffan, slå mig nu då!"

Last edited:
Back