Björn Gustafsson (Komiker)

Jo, det verkar som att han satte standarden för hur det ska gå till. .

Det där youtubeklippet skulle bara låta tragiskt om något körde motsvarande på svenska..

"- Jag fattar inte rapmusken längre! Förut förstod jag den men nu fattar jag den inte.. Grand Master Flash och gänget var kunde ja stå för men nu.... vaffan..
- KUKEN I FITTAN, ba!
- Fattarni, så djävla galet!
- KUUUUKEN!
- KUK I FITTAN KUK KUK KUK!
- Helt galet! Så djävla galet.. de lixom ba sjunger "KUKEN, KUKEN KUKEN!" Helt crazy!!"

Det där youtubeklippet skulle bara låta tragiskt om något körde motsvarande på svenska..

"- Jag fattar inte rapmusken längre! Förut förstod jag den men nu fattar jag den inte.. Grand Master Flash och gänget var kunde ja stå för men nu.... vaffan..
- KUKEN I FITTAN, ba!
- Fattarni, så djävla galet!
- KUUUUKEN!
- KUK I FITTAN KUK KUK KUK!
- Helt galet! Så djävla galet.. de lixom ba sjunger "KUKEN, KUKEN KUKEN!" Helt crazy!!"

Oj, vad konstigt. Kanske för att publiken ser lite annorlunda ut än här i sverige. Folk där fattar, det gör tydligen inte du. Sen kan du ta vad du vill, ur sitt sammanhang, så är det inte så konstigt att det inte låter bra.

Han sa att han är trött på att försvara dagens rapmusik, grand m flash kunde man försvara på en intellektuell nivå, men "sweatdrip from my balls" som dagens rappare surrar om är svårt att försvara. Samt att folk nuförtiden skiter i vad dom dansar till på dansgolvet "kuken i örat, kuken i örat" etc.

Back