Björgen...

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
är ju rätt lol att hon får köra. tokdopad och överlägsen, kul

Nej det hoppas jag verkligen inte?

Edit: Eller det hoppas jag visst. Då blir det iaf lika villkor.

Last edited:
Hon har läkarutlåtande på vad hon får ta och hur mycket av det hon får ta utan att det ska påverka henne positivt.

Sen må det läkarutlåtandet/doseringen vara fel, men det ska lastas den läkare som har godkänt det.

Hon gör ingenting som ingen annan får göra. Citat från RF och WADA:s nya lista på svenska: "Från och med 2011 behöver inte idrottsutövare inte längre göra en särskild deklaration när de använder vissa inhalerade beta-2-stimulerare (salbutamol och salmeterol) och lokal behandling med kortison. De ska däremot även i fortsättningen i samband med en dopingkontroll alltid muntligt informera dopingkontrollfunktionären om vilka mediciner och kosttillskott som de tagit senaste sju dagarna.

Dom som tycker att astmamedicin är doping kan ju prova att springa en lite runda med ett sugrör i munnen, och bara andas genom det.

Dom som tycker att astmamedicin är doping kan ju prova att springa en lite runda med ett sugrör i munnen, och bara andas genom det.

Varför det?

För att få känna hur det är att ha astma?

Astmamedicin är ju fortfarande doping om man inte har astma som kräver det.

i andra sporter stängs utövare av i flera år pga spår av astmamediciner, i skidor hyllas dom. hur hade sången förresten gått om björgen istället hetat volga och tävlat under någon östeuropeisk flagga?

En fullt frisk person ska inte få några fördelar av medicinen.

I alla fall en väldigt marginell förbättring, det är väl därför dom har ändrat reglerna.

i andra sporter stängs utövare av i flera år pga spår av astmamediciner, i skidor hyllas dom. hur hade sången förresten gått om björgen istället hetat volga och tävlat under någon östeuropeisk flagga?

Men fan så dålig förlorare du är!

Reglerna är solklara och lika för alla.

Last edited:
. hur hade sången förresten gått om björgen istället hetat volga och tävlat under någon östeuropeisk flagga?

Då hade volga inte puffat i någon inhalator för att andas lite lättare utan varit stor, grov med mustage och abnorma testosteronvärden.

Jag antar att du lever i någon illusion om att det räcker med ett hemsnickrat läkarutlåtande för att sedan vara fri att peta i sig vilka mediciner man vill i vilka doser man vill...

Edit:
"Det är ju rätt laughs out loud" att hon får..."
Antar att jag är gammal och inte hänger med längre men det är ju en smula rofl:ande att se hur folk skriver nu för tiden.

Last edited:
Inte dålig förlorare, bara jävligt less på hur inkonsekvent svensk media och diverse sportförbund behandlar dopingfuskare.

Förklara gärna på vilket sätt man är inkonsekvent? :va

"Fusk är metoder för att på otillåtna sätt skapa sig fördelar på sätt som bryter mot skrivna eller oskrivna regler."

Hon har ju tillåtelse att använda preparaten och bryter alltså inte mot några regler...

Nu tycker jag du skall passa på att kika in i kniv-tråden och förfasa dig över hur lagen är annorlunda för vissa så de minnsan kan springa runt med machete i våra skolor.

Inte dålig förlorare, bara jävligt less på hur inkonsekvent svensk media och diverse sportförbund behandlar dopingfuskare.

Du anklagar någon för fusk, det är en jävligt allvarlig anklagelse, vem är det som fuskar och på vilket sätt?

Knip igen brödhålet och inse att sverige inte förtjänade den medaljen.

Varför det?

För att få känna hur det är att ha astma?

Astmamedicin är ju fortfarande doping om man inte har astma som kräver det.
För att känna skillnaden på medicinerad och omedicinerad.
Eftersom jag har astma själv(lätt) vet jag vilken skillnad inhalatorn gör, när behovet finns fungerar det, när jag inte har besvär gör det varken till eller från om jag tar ett "blåss".

En fullt frisk person ska inte få några fördelar av medicinen.
Det funkar inte så.
Många av de här astmamedicinerna är amfetaminderivat eller andra adrenerga stimulanter där man försökt ta fram något som påverkar luftrören maximalt och resten minimalt, fast det har man inte haft nån större lycka med...
De är fortfarande stimulanter som ökar den tillgängliga energin och gör att en person kan prestera bättre i sådana här sammanhang. Att de har dessa mediciner är förvisso helt enligt reglerna men likafullt äkta hyckleri.

Det funkar inte så.
Många av de här astmamedicinerna är amfetaminderivat eller andra adrenerga stimulanter där man försökt ta fram något som påverkar luftrören maximalt och resten minimalt, fast det har man inte haft nån större lycka med...
De är fortfarande stimulanter som ökar den tillgängliga energin och gör att en person kan prestera bättre i sådana här sammanhang. Att de har dessa mediciner är förvisso helt enligt reglerna men likafullt äkta hyckleri.

Som ganska oinsatt kan jag hålla med och tycka det generellt lite underligt att så många elitidrottare har "astma" och behöver medicin... :va

Det funkar inte så.
Pratar du nu om den medicin som Björgen tar eller medicinerna i allmänhet? Det finns flera sorter som ger olika verkan.

http://svtplay.se/v/2340435/karlsson_om_bjorgen_och_astmamedicinen

Som ganska oinsatt kan jag hålla med och tycka det generellt lite underligt att så många elitidrottare har "astma" och behöver medicin... :va
Se länk ovan.

Last edited:
Back