Bittorrent låser sig oavsett klient?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Tja grabbar.
Nu på senare tid har det hänt nåt med min ena data, när jag tankar torrents så låser sig klienten efter en stund, ibland efter en minut ibland efter typ fem. Detta händer oavsett klient. Jag brukar rensa registret med TuneUp Utilities och CleanMyPc Registry Cleaner, kan jag ha råkat ta bort nåt viktigt med dem? Jag kör 2 datorer och detta händer bara på ena och jag rensar datorerna med samma prog. När klienten låser sig så fastnar allt bara, nedräkningstiden fastnar, progressbaren, allt. Nån som vet vad som kan vara felet? Använder just nu Bittorrent4.0.0 Orginal-klienten. Tack på förhand
//B

Nån som kan förklara detta bättre;
1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).
2. Locate the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
3. On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value:
Value Name: MaxUserPort Data Type: REG_DWORD Value: 65534 Valid Range: 5000-65534 (decimal) Default: 0x1388 (5000 decimal)
Description: This parameter controls the maximum port number used when an application requests any available user port from the system. Normally, ephemeral (that is, short-lived) ports are allocated between the values of 1024 and 5000 inclusive.
4. Quit Registry Editor.

Skulle lösa fellmeddelandet tcp flacking out som dyker upp lite då och då.. har provat göra som jag tror man ska men det känns fel och funkar inte.. :(

Upp upp upp.. Kom igen nu.. Nån måste ju veta? Har sökt på google men hittade inget vettigt..

BillS skrev:
Nån som kan förklara detta bättre;
1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).
2. Locate the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
3. On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value:
Value Name: MaxUserPort Data Type: REG_DWORD Value: 65534 Valid Range: 5000-65534 (decimal) Default: 0x1388 (5000 decimal)
Description: This parameter controls the maximum port number used when an application requests any available user port from the system. Normally, ephemeral (that is, short-lived) ports are allocated between the values of 1024 and 5000 inclusive.
4. Quit Registry Editor.

Skulle lösa fellmeddelandet tcp flacking out som dyker upp lite då och då.. har provat göra som jag tror man ska men det känns fel och funkar inte.. :(

Det enda som ovan registernyckel hanterar är som ovan nämt till för att definera för operativsystemet och dess tillhörandes program vilka portar som "vanliga" användareprogram får allokera.

En tips från coachen gällandes bittorrent-tankande är att instruera din klient att nyttja portarna mellan 49152 och 65535, då portar lägre än 49152 kan vara spärrade av din bredbandleverantör, vilket kan orsaka mystiska hängningar...

/F

Fick likadant när jag hade formaterat burken & la in allt igen, installerade "Bittorrnado 0,3,9 & 0,3,10" det tog ca:5-8min sen hängde sig hela klienten...
Fick inte ordning på det, så jag bytte till "Bitcomet" istället & nu funkar det bra igen!
Kan det va SP2 som bråkar tro? :va
Inställerade SP2 på en "ren" windows btw

Gumpa skrev:
Fick likadant när jag hade formaterat burken & la in allt igen, installerade "Bittorrnado 0,3,9 & 0,3,10" det tog ca:5-8min sen hängde sig hela klienten...
Fick inte ordning på det, så jag bytte till "Bitcomet" istället & nu funkar det bra igen!
Kan det va SP2 som bråkar tro? :va
Inställerade SP2 på en "ren" windows btw

Jasså, kör ni sp2, säg det från början :D

Studera följande och era problem är lösta: http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497

Fenix skrev:
Jasså, kör ni sp2, säg det från början :D

Studera följande och era problem är lösta: http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497

hehe :rodnar , jo jag har ju varit ganska kritisk mot SP2 förut, har hört så mycket skit om det, men nu när jag ändå formaterade, så gjorde jag en chansning & körde in SP2 på en "ren" dator, och jag måste säga att det problemet som beskrivs här i tråden är det ända som jag har haft problem med ännu.... :gnissla

Men tack som fan för länken Fenix!!, har lagt in patchen nu & hoppas att jag klarar mig utan mer strul..
Mvh
//Gumpa

Gumpa skrev:
hehe :rodnar , jo jag har ju varit ganska kritisk mot SP2 förut, har hört så mycket skit om det, men nu när jag ändå formaterade, så gjorde jag en chansning & körde in SP2 på en "ren" dator, och jag måste säga att det problemet som beskrivs här i tråden är det ända som jag har haft problem med ännu.... :gnissla

Men tack som fan för länken Fenix!!, har lagt in patchen nu & hoppas att jag klarar mig utan mer strul..
Mvh
//Gumpa

np m8 :tummenupp

Jag kör inte SP2. Bara SP1 WIn XP Pro engelsk version. Har provat 4 olika klienter men ingen vill fungera. Hur instruerar jag xp att bara använda vissa portar? Tror inte jag kan ställa in det på bara klienten som har ganska få inställningsalternativ.. Tack för svaren iaf

BillS skrev:
Jag kör inte SP2. Bara SP1 WIn XP Pro engelsk version. Har provat 4 olika klienter men ingen vill fungera. Hur instruerar jag xp att bara använda vissa portar? Tror inte jag kan ställa in det på bara klienten som har ganska få inställningsalternativ.. Tack för svaren iaf

Om du körde t.ex Linux skulle du bara skapa ett skript:

#!/bin/sh
btdownloadcurses.py --max_uploads 5 --max_upload_rate 20 --minport 49152 --maxport 65535 $1

:3freak

/F

Bitcomet är bannad på swebits bla.. hade den förut men hade alltid prolem med upphastighet då.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt