bittorent för SHare?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tanken slog mig att om man kunde starta en bittorent tracker för SHare.
Ja.. alla klagar på att deras FTP servrar är belastade bla bla.. ja ni vet.. tänkte det vore koolt om vi kunde få igång nån bittorent grejs..
Jaja.. inte kunnig inom området.. men någon kanske har möjlighet att fixa .. :näsblod
vore smidigt.

philsson skrev:
Tanken slog mig att om man kunde starta en bittorent tracker för SHare.
Ja.. alla klagar på att deras FTP servrar är belastade bla bla.. ja ni vet.. tänkte det vore koolt om vi kunde få igång nån bittorent grejs..
Jaja.. inte kunnig inom området.. men någon kanske har möjlighet att fixa .. :näsblod
vore smidigt.

SH har ju en dc hubb...

Istället för att skaffa en BT tracker som är en central enhet och får alla tråkiga brev på AntiPungbyrån. Så kan man skaffa något annat roligare.

Nämligen "Waste" det fungerar ungefär som DC nätverket men det finns ingen central enhet. Istället så loggar var och en på vätverket som är krypterat med 2048 bitar (går att välja mindre eller mer). Alla som kommer in på nätverket har krypteringsnyckel. Aja jag är kass på att förklara, men kan säga att det räcker att en person på nätverket bjuder in någon annan (dom ger varandra sin nyckel) istället för att man spammar ihjäl någon med pm här.

http://waste.sourceforge.net/

står lite där.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!