BIN-filer???

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Nada
Vilket program använder man för att packa upp BIN-filer?
Förmodar att det är en slags CD-image men inte till mitt ECDC.

Hade varit fint med lite hjälp här så man slipper fylla sin HD med massa konstiga program. Den är trög nog ändå.
 
Nej, det funkade inte. Min maskin vill ha en *.cif eller *.iso fil.
 
Med ISOBuster kan du packa upp de flesta med konstiga namn, typ ISO, BIN, IMG.

Har du Nero installerat och har BIN och CUE filen kan du bränna den filen direkt om du väljer "Burn Image" från "File" i menylisten.
 
...eller döper du om *.bin-filen till *.iso och bränner istället.
 
GUL skrev:
Vilket program använder man för att packa upp BIN-filer?
Förmodar att det är en slags CD-image men inte till mitt ECDC.

Hade varit fint med lite hjälp här så man slipper fylla sin HD med massa konstiga program. Den är trög nog ändå.

BIN används huvudsakligen av CDRWin, fast numera kan i princip alla brännarprogram bränna BIN-filer. BIN är alltså en cd-avbild.
Det borde följa med en liten CUE-fil också, som talar om spårens början, kodning etc. Men som sagt....ISOBuster fixar att packa upp dem som det vore en zipfil.
 
Deamontools är ju att rekommendera annars. Skapar virtuella cd-enheter så man slipper bränna skivan. Kanske gör samma sak som ISOBuster iofs..?
 
YamahaJojje skrev:
Deamon tools funkar inte utan cue filerna :7peta

jodå, det går fint så länge det inte är en mixed mode cd (t.ex. data o ljud på samma skiva). bara öppna .bin filen direkt i daemontools. dock visas inte .bin-filer som standard i Daemon Tools "öppna"-meny så man får skriva in .bin eller *.* om man vill se filen. skriva in filnamnet på binfilen direkt går ju också
 
YamahaJojje skrev:
Deamon tools funkar inte utan cue filerna :7peta

Vad spelar det för roll? Såna kan du skriva själv. Cuefilen berättar bara var binfilen ligger.. typ:

FILE "DEV-UT41.BIN" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top