Bimota?

Men är dom bra på något? Kollade på en bimota på förra MC-mässan, den hade högre vikt, mindre effekt till ett dyrare pris. :va

Jag gissar att de:
1. Uppger siffror som faktiskt stämmer.
2. Har väldigt fint avstämda chassien, hur kvantifierar du det på en bit papper?
3. Går sin egen väg.

Sen när hade svenska Bike rätt om något öht?

Bimota lever och kommer med någon ny modell per år.
Visst, de gick i konkurs 98, men sen när har det stoppat någon Italiensk hojtillverkare? :)

Edit: Den tredje hojtillverkaren, förutom Bimota och Benelli som var med i nämda reportage i Performance Bikes (var november eller decembernumret) var Vyrus:
http://www.vyrus.it/

Deras 985 C3 V4 är inte dålig, 150 bänkade hästar på 157kg och likande framhjulsupphängning som Bimota Tesin ovan:

Image07.jpg

Pris: Du får fråga :D

Det där däremot ser ut som en Ducati Testastrettamotor.

Jag gissar att de:
1. Uppger siffror som faktiskt stämmer.
2. Har väldigt fint avstämda chassien, hur kvantifierar du det på en bit papper?
3. Går sin egen väg.

Kan mycket väl vara så ja.

Vikten brukar va lägre på dem... nämn en hoj som väger mer på Bimota..

Kommer inte ihåg vilken modell det var, så det var ett ganska puckat inlägg från mig :öga . Skyller på att jag var trött.

Kan mycket väl vara så ja.

Kommer inte ihåg vilken modell det var, så det var ett ganska puckat inlägg från mig :öga . Skyller på att jag var trött.

haha... en Bimoto som jag har klämt lite på m.m själv är en hmm.. kommer inte ihåg vad de heter.. men den är byggd på TL1000R motorn fast de har tagit ur lite mer hk ur motorn + gjort hojen lättare tack vare detaljer som kolfiber i ramen m.m (därför har jag svårt att tro att de gör tyngre hojar... samma med hojen ovan va för mig den vägde ganska lite)

haha... en Bimoto som jag har klämt lite på m.m själv är en hmm.. kommer inte ihåg vad de heter.. men den är byggd på TL1000R motorn fast de har tagit ur lite mer hk ur motorn + gjort hojen lättare tack vare detaljer som kolfiber i ramen m.m (därför har jag svårt att tro att de gör tyngre hojar... samma med hojen ovan va för mig den vägde ganska lite)
Är det inte SB8R som har TL1000R motor?

Bifogat

• ShowImage.jpg
    ShowImage.jpg
    22.4 KB · Visningar: 43

Citat
"Nytt för 996:an var rakare kanaler i toppen, vilket gav tilläggsnamnet Testastretta"

Hahaha....vilket dravel! (Testastrettan presenterades i 996R som kom 2001, 996 kom 1999)

Vad betyder Testastretta?
Jag har för mig att det betyder smala topplock?

Lite mera porr från Italien. Kolla in startfältet: Ducati Hypersport, Bimota Tesi, NCR Millona, Moto Guzzi MGS-01 m.m. :tuttar

/Roger

Bifogat

• griglia1.jpg
    griglia1.jpg
    126.5 KB · Visningar: 74
Vad betyder Testastretta?
Jag har för mig att det betyder smala topplock? ... /Roger

Jo, ungefär, "Narrow Head" är vad jag hört på engelska, pga att vinkeln mellan avgas/insugsventilerna är mindre än tidigare, för att kunna ha större cylinderdiameter och bättre flöde.

Ferraris Testarossa betyder väl "Röda Topplock", villket de ju också har :)

Babelfish ger i it-en översättning följande:
testa = head
stretta = tightened

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...