Bimota Vdue - Finns det några eller bara rykten?

Jag vet i alla fall två som har.
En polare och en kändis.
En känd profil i en svensk polisserie.

Last edited:
Elva långa år har gått... Den kunde ha blivit så bra, men istället fick vi... det där. Jag minns en fras ur en test 1997: "I'd rather bum a lift from a gay trucker than ride the V-Due any more..."

Jag vet i alla fall två som har.
En polare och en kändis.
En känd profil i en svensk polisserie.

Vet du på ett ungefär vad de kostat och hur de går?

Elva långa år har gått... Den kunde ha blivit så bra, men istället fick vi... det där. Jag minns en fras ur en test 1997: "I'd rather bum a lift from a gay trucker than ride the V-Due any more..."

Blev väl lite bättre när de hängde på förgasare igen? Ivf så är det ju en cool hoj och precis som du säger kunde det blivit hur roligt som helst.

Last edited:
Jag minns en fras ur en test 1997: "I'd rather bum a lift from a gay trucker than ride the V-Due any more..."
"I´d rather bum a lift with a gay trucker than ride any further on that bike...":mattias
Decembernumret av Superbike -97:)

Vad var det som var så dåligt med den? Italienska elproblem och dålig driftsäkerhet?

Den var knappt körbar med insprutningen. Det blev bättre med förgasare, men då rök hela miljövinsten och därmed möjligheten att använda den på gatan.

Edit: Hoho, jag skrev "rök". :hihi

Frågan är vad man med dagens teknik skulle kunna göra med tvåtaktstekniken om någon av de stora tillverkarna verkligen la manken till? Drömmen vore typ ett utvecklat förstärkt Aprilia RS 250 chassie med en modern insprutnings 500 cc 2 taktare med ca 130-150 bakhjulshästar.

Det lär men väl aldrig få se..

/D.

Vet du på ett ungefär vad de kostat och hur de går?

Blev väl lite bättre när de hängde på förgasare igen? Ivf så är det ju en cool hoj och precis som du säger kunde det blivit hur roligt som helst.

Det brukar oftast finnas en eller ett par V-Due till salu på "mobile.de", de är gatreggade och har prislappar på cirka 10000 EUR. Just nu finns en annons ute.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025