Bimota värdering HJÄLP!!

cim03ff5

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
Bimota yb9sr
en liten fråga till kunniga personer undra hur man skulle värdera 2 st. Bimota hojar
en SB7 -98 1445mil och i mkt fint skick (135hk)
en yb 9sri som endast gått 500 mil och är i princip nyskicka (106hk)
båda är röda
sri:n har endast tillverkats i 250 ex och detta är nr. 178
hade gärna lagt in bilder men får det inte till att fungerar jag och datorer :kocko
men har är en länk som där möjligtvis kan vara liknande hojar på.

http://www.mobile.de/SIDiCpCAqvFfra...0/cgi-bin/searchPublic.pl?bereich=krad&top=1&

sjuk länk :död men hoppas det kan hjälpa

snälla hjälp mig :Bugar vill verkligen gärna ha respons och snabbt
tänkte möjligtvis köra ner och hämta båda

Bimota är svårvärderade beroende på små tillverkningsserier. De är främst chassietillverkare där första bokstaven säger vilket fabrikat motorn har S = Suzuki, K = Kawasaki, Y= Yamaha osv. YB9SR1 = Yamahamotor på 599 kubik dvs förmodligen en R6 motor. SB7 är en Suzuki 750cc dvs förmodligen en GSXR750motor(säker är jag inte). Jämför priset mot en motsvarande R6:a resp GSXR750 i samma land tycker du priset är värt det så .......

Det är ju en sak vad den är värd. En annan vad du kan sälja hojarna för..

Marknaden för att kränga Bimotahojar är ju hyfsat begränsad gissar jag..

HanneZ skrev:
Nej det är EXAKT samma sak. En hoj är värd det som någon vill betala för den.

Ok, om vi ska klyva hårstrån så sure.

Men nu kollade killen på tyska siter för att få ett hum om vad säljarna har för priser där. Det behöver ju inte vara samma här i sverige.

Sen kan ju en hoj anses vara värd x kr enligt vissa mått, tycken och beg-listor. Å andra sidan kan ju folk (marknade/köparna) endast bjuda, säg, X-10kkr. Det var det jag menade.

Men du har rätt förstås.

Nä de va då inte menat o klyva några hårstrån. För mig betyder ordet värd just det som en köpare vill betala. Nothing more nothing less.

Tjenare..

Jag tror ingen kan värdera sådana hojar sådär bara.
YB9 Sri med 106 hk har inte en r6:a motor, utan en t-cat motor med eget insprut (komme -96)... Modellen är tillverkad med r6 motorn endast -99 och då tror jag att den är specad till att ha mer effekt.

Priset på hojarna beror ju på om det är du som ska ha dom eller om dom ska säljas vidare.
För att, en person som verkligen vill ha en sådan maskin brukar vara berädd på att få betala.
SB7 är byggd runt gsxr750sp motorn fast med insprutning och var en limited ed hoj byggd i endast 200ex, det mest spännade med sb7:An är ramen som styrhuvet sitter i en rak ramlinie med svingen vilket gjorde den extremt fin både på väg o bana.

Bimotahojarna ska ligga betydligt högre i pris än t-cat resp gsxr:n dels för att dön är svåra att få tag på och dels för att allting som sitter på hojarna orginal får det att vattnas i munnen på en... fullt just paioli fjädring. marseshini fälgar, dubbla 320mm brembo skivor med resp ok samt att deras egna ramar samt alla frästa alugrejer håller mycket hög standard.

Matterunken skrev:
Tjenare..

Jag tror ingen kan värdera sådana hojar sådär bara.
YB9 Sri med 106 hk har inte en r6:a motor, utan en t-cat motor med eget insprut (komme -96)... Modellen är tillverkad med r6 motorn endast -99 och då tror jag att den är specad till att ha mer effekt.

Priset på hojarna beror ju på om det är du som ska ha dom eller om dom ska säljas vidare.
För att, en person som verkligen vill ha en sådan maskin brukar vara berädd på att få betala.
SB7 är byggd runt gsxr750sp motorn fast med insprutning och var en limited ed hoj byggd i endast 200ex, det mest spännade med sb7:An är ramen som styrhuvet sitter i en rak ramlinie med svingen vilket gjorde den extremt fin både på väg o bana.

Bimotahojarna ska ligga betydligt högre i pris än t-cat resp gsxr:n dels för att dön är svåra att få tag på och dels för att allting som sitter på hojarna orginal får det att vattnas i munnen på en... fullt just paioli fjädring. marseshini fälgar, dubbla 320mm brembo skivor med resp ok samt att deras egna ramar samt alla frästa alugrejer håller mycket hög standard.
tack matterunken det var ett användbart inlägg !
sen tack till de andra inläggen med.
Grejen är att jag själv har en Bimota yb 9sr och vet vad bimota är och vad de är utrustade med. Det jag främst ville med detta inlägg var att se om det var någon som visste vad man kunde få för de i Sverige ( jag tänkte sälja vidare , dessa är inte från Tyskland utan en polares syrran bor i Italien och har hittat dessa 2 vackra maskiner till mig för ett RIKTIGT SKAM PRIS !!! :kocko )

premien

försök kolla upp vad det skulle kolla att försäkra en sådan hoj i sverige, en del bolag vill nog inte ens ta i dem med tång. De har dock skyldighet enligt lag att trafikförsäkra den om du vill betala premien.

ah17 skrev:
försök kolla upp vad det skulle kolla att försäkra en sådan hoj i sverige, en del bolag vill nog inte ens ta i dem med tång. De har dock skyldighet enligt lag att trafikförsäkra den om du vill betala premien.

hallöj där :arsele läget ??
det är absolut inga problem att försäkra de har som sagt .... ja kolla på min profilbild !
det enda som förs. bolagen verkar vara intr. av är vikt/hk och hur gammal man är + hur länge har du haft A-kort sedan om du bor i stockholm eller kalix !

har varit o hämtat hojen och vaxat den i dag men när jag skulle köra hem så regnade det jä..... i det och jag hade f.. bara jeans (korkat) men körde jävligt lugnt men blöt blev man ändå men inte dör man av lite vatten
ganska skönt att plugga sommarlov på 3mån. började idag :banana :banana

kör lugnt
:squid

imorgon förtjänar man nog F lillatorg och :fyllisar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär