Bimota SB8R?

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
http://www.blocket.se/vi/10208529.htm?ca=23_10_s

Vilken läcker hoj alltså, sån kanske man skulle införskaffa?

Finns det någon på SH som haft en sådan? För & nackdelar?
Hur är den att köra? Det är väl en TL1000S motor i den om jag inte minns helt fel?? Jävligt fina komponenter på den i länken ovan får man ju säga:tummenupp

Kanske som hjulklapp??:yoparty

Redan en hard-to-find-klassiker känns det som, och helt ok enligt min mening iaf :)

Tycker den ser lite ut som en minimoto faktiskt :D
Speciellt avgassystemet

En Bimota är alltid en Bimota... man blir lycklig bara men ser en på bild.
SB6 gillar jag dock bättre... radfyra...
Har haft en SB3 för en massa år sedan. Happy memories även om just den var rätt risig.

Micke Persbrandt åker ju Bimota V-due:yoparty
Jävligt bra reportage om honom i BIKE, han har så skön stil!

maxximus skrev:
2637439 http://www.blocket.se/vi/10208529.htm?ca=23_10_s

Vilken läcker hoj alltså, sån kanske man skulle införskaffa?

Finns det någon på SH som haft en sådan? För & nackdelar?
Hur är den att köra? Det är väl en TL1000S motor i den om jag inte minns helt fel?? Jävligt fina komponenter på den i länken ovan får man ju säga:tummenupp

Kanske som hjulklapp??:yoparty

Har en bekant som har en sådan... Det sitter en modifierad TL1000R motor i dem som har lite mer effekt en den vanliga TL1000R motorn. notera att en del av ramen är i kolfiber. Hur den är att köra, vet jag tyvär inte men den värkar ju inte va allt o bekväm o otymplig väger ju kanske mycket mindre än TL1000r

AddeRS skrev:
2637712 Micke Persbrandt åker ju Bimota V-due:yoparty

Han hade även just en SB8R för några år sedan. Var på karlskoga på en bandag samtidigt som honom.

Ascool hoj!

Däremot har man ju en del fördomar avseende italienska hojar som tillverkas i mindre serier av små tillverkare: antingen är du mekaniker själv (och har bra betalt så att du har råd med reservdelar) eller så har du mycket pengar och nära till verkstaden...

Motorn lär väl i och för sig vara driftsäker men italienarna brukar ju ha en förmåga att dra dit egna motorstyrningar och elsystem till motorer som de köper in så genast försvinner ju en del av driftsäkerheten där.

Lam-Kaka skrev:
2637713 Har en bekant som har en sådan... Det sitter en modifierad TL1000R motor i dem som har lite mer effekt en den vanliga TL1000R motorn. notera att en del av ramen är i kolfiber. Hur den är att köra, vet jag tyvär inte men den värkar ju inte va allt o bekväm o otymplig väger ju kanske mycket mindre än TL1000r

Men där satt väl en TL1000S motor i dem orginal, eller? Fick de senare årsmodellerna en Tl1000R motor??

Bimotan har jag för mig är en i grunden TLS motor, men med annat innanmäte och annan insprutning. Men, jag kommer inte ihåg så där exact.
Det är undegär samma förändring som är mellan en TLS motor och en TLR.
Kortfattat då alltså... (Det är inte mycket som är samma på en TLS och R motor...)

DR-Zätare skrev:
2637775 Ascool hoj!

Däremot har man ju en del fördomar avseende italienska hojar som tillverkas i mindre serier av små tillverkare: antingen är du mekaniker själv (och har bra betalt så att du har råd med reservdelar) eller så har du mycket pengar och nära till verkstaden...

Motorn lär väl i och för sig vara driftsäker men italienarna brukar ju ha en förmåga att dra dit egna motorstyrningar och elsystem till motorer som de köper in så genast försvinner ju en del av driftsäkerheten där.

Tja, om du läser annonsen så ser du att hojen är i nyskick trots att den är 6 år gammal som gått 1880 mil. Alltså läs igen... den är i nyskick... som en sprillans ny hoj direkt från handlaren. Hur många japs-hojar skulle vara i nyskick efter 6 år och 1880 mil? :D

De flesta Japps hojar håller för mer än 320 mil per säsong oxå :hihi

Men, helt seriöst så behöver man nog inte oroa sig för kvaliteten. jag vet flertalet TL motorer som gått mångdubbelt fler mil än den har gått.
Dock, så ska det nämnas att TL motorn kan det vara lite små pyssel med, men inte några större grejer.

Och så finns det en hel site ( www.tlzone.net ) som kan hjälpa vid eventuella trubbel. :)
Och lite bling bling finns det där också som kan hägas på en SB8R

:hej

Lam-Kaka skrev:
2638815 Du har nog rätt det satt nog tl 1000s i den.

Ja jag tror det. Jag prenumerar på Performance Bikes o de hade ett reportage om den i år, har för mig att den inte hade några större brister och att den nu har ett bra andrahandsvärde och är köpvärd, skall kolla upp vilket nr det var...

AddeRS skrev:
2637712 Micke Persbrandt åker ju Bimota V-due:yoparty

Det roliga med micke är inte bara hans intresse för kultcyklar! Han kan köra nåt överjävligt oxå. Vi körde på samma bandag 1999 på gelleråsen! Micke kommer inglidande ca 5 min innan genomgång, i en BMW 520 med en suzuki TLs på släp! Han hoppar ut, kränger på sig racestället till hälften. Han knallar fram till oss andra (bredbent som seb macahan, antagligen för att inte stället ska glida ner) och utbrister med sin Gunvald stämma " Jasså!! Är det här raceputtarna samlas" Jag kände mig som en fiollåda, hade inte ens en aning om att han körde hoj. Men det gjorde han nåt så in utav helvete! Han hängde av allt o alla!! Genom bekantas bekanta har jag oxå hört talas om filmer han gjort på nordslingan genom att fästa kameran på tanken på sin SB8R! Har inte sett dom men det ska tydligen gå ruskigt fort!! Heja micke. :yoparty :yoparty

(s)pökrider skrev:
2639855 Det roliga med micke är inte bara hans intresse för kultcyklar! Han kan köra nåt överjävligt oxå. Vi körde på samma bandag 1999 på gelleråsen! Micke kommer inglidande ca 5 min innan genomgång, i en BMW 520 med en suzuki TLs på släp! Han hoppar ut, kränger på sig racestället till hälften. Han knallar fram till oss andra (bredbent som seb macahan, antagligen för att inte stället ska glida ner) och utbrister med sin Gunvald stämma " Jasså!! Är det här raceputtarna samlas" Jag kände mig som en fiollåda, hade inte ens en aning om att han körde hoj. Men det gjorde han nåt så in utav helvete! Han hängde av allt o alla!! Genom bekantas bekanta har jag oxå hört talas om filmer han gjort på nordslingan genom att fästa kameran på tanken på sin SB8R! Har inte sett dom men det ska tydligen gå ruskigt fort!! Heja micke. :yoparty :yoparty

Coolt! Han växer ju onekligen i mina ögon! Där ser man hur det går när media ger sig fan på att svartmåla någon...

DR-Zätare skrev:
2639928 Coolt! Han växer ju onekligen i mina ögon! Där ser man hur det går när media ger sig fan på att svartmåla någon...

Så vadå, bara för att man kan köra hoj så är det okej att slå tjejer och vara en skitjobbig fyllebult ute på krogen?

Victor skrev:
2639952 Så vadå, bara för att man kan köra hoj så är det okej att slå tjejer och vara en skitjobbig fyllebult ute på krogen?

Nu är det uppenbart att jag inte hängt med i skvallret, har han blivit dömd för att misshandla en tjej?

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back