Bimota sb6 stulen!!

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Ja då var det våran tur att få påhälsning i garaget. Inatt stal några individer våran Bimota sb6. Det är väl inte någon hoj man kör omkring på utan att väcka uppmärksamhet. Färgen tror jag inte finns någon mer av i Sverige.
De försökte även ta en till hoj men misslyckades.
Ifall ni ser nåt så är reg. nr. TTO 775 och hojen stals i Borlänge.

Det som utmärker den förutom modell och färg är skylthållaren som sitter nere på hjulaxeln till höger om bakhjulet.

Bifogat

• Bimota sb6.JPG
    Bimota sb6.JPG
    86.4 KB · Visningar: 769
Tråkigt, det är ju som sagt en udda modell, så vi får hoppas den kommer igen.

Fan att man inte ska få ha grejerna i fred. Dom försökte väl inte sno din bling-bling hoj också? Som sagt udda hoj som inte går att avyttra i Sverige.Blir väl slakt tyvärr. Du får installera 220V blanktråd i Garaget.:rolleyes:

ofan, ver det eran hoj, såg efterlysningen på blocket först

hoppas att den kommer till rätta

// Henke

Jag hade denna hoj i ett annat garage då jag inte hade plats för den med de andra hojarna. De förstörde tändningslåset på en Suzuki Bandit också (inte min).
Tror inte att det var ett beställningsjobb då de verkat varait klantarslen.

rykande färska uppgifter hojen har setts mellan boxholm och mjölby polisen har vart efter hojen men fick inte fortsätta jakten för ledningen dem kunde lätt ha hakat på för det var en jävla sopa som körde hojen satte ner fötterna i rondellerna typ

Hojen ska finnas i Boxholm hos några individer som är kända av polisen. Tyvärr kan inte polisen göra husrannsakan utan misstanke om brott. Men nu har den alltså varit synlig mellan Mjölby och Boxholm, men när farten översteg 150km/tim fick inte polisen fortsätta jaga den pga olycksfallsrisken. Ser ni hojen så följ efter och försök att se vart den finns eller om ni törs, ta ner killen och larma polisen. Killen som körde var rätt storvuxen och körde som en kratta. Jag har ett namn på nämnda kille men vill inte lägga ut det här på sporthoj, polisen har det också så vi får se vad som händer.

Det finns bara ett ex av denna mc i Sverige med denna färgsättning så den är lätt att känna igen.
Reg nr. TTO775

Fixa ett vapen och skjutihjäl idioten!!! :kulspruta

Inte värt det. Jag är en lugn och sansad person.
Tror den kan komma tillbaka, frågan är kanske om man vill ha den tillbaka då man inte vet vilket skick den är, den var i toppskick före stölden. Satt kolfiberkåpor och kaross för 50000kr på den(orginal).
Vill helst att tjuven åker dit och inte att han ska åka omkring på nåt som är mitt.

Fan va tråkigt å läsa.

Vet du vart den finns? Isåfall kan du ju sätta dig i en bil utanför med kamera, kaffe och tålamod. Ser du dom så tar du lite kort och ringer snuten. Fast det kanske inte funkar så...

Hoppas det löser sig iaf!

Tror den kan komma tillbaka, frågan är kanske om man vill ha den tillbaka då man inte vet vilket skick den är, den var i toppskick före stölden. Satt kolfiberkåpor och kaross för 50000kr på den(orginal).
Vill helst att tjuven åker dit och inte att han ska åka omkring på nåt som är mitt.

Ska hålla ögonen öppna. :tummenupp . Jävla pack..

Fan va tråkigt å läsa.

Vet du vart den finns? Isåfall kan du ju sätta dig i en bil utanför med kamera, kaffe och tålamod. Ser du dom så tar du lite kort och ringer snuten. Fast det kanske inte funkar så...

Hoppas det löser sig iaf!

Haft några kompisar som såg den i Onsdags. Kom upp bredvid vid ett rödlyse. De hann aldrid reagera förrän det var försent. Första tanken var att hoppa ur och vräka omkull killen.

Finns det inget lokalt "klotterplank" över internet i Boxholm/Mjölby som du kan ladda upp bild och be follk hålla ögonen öppna? Så kom igen gott folk därifrån och hjälp till med tips om sådant!! Så allmänheten kan larma polis(vilket är det bästa..):tummenupp

Janne. Har du kontaktat försäkringsbolaget och berättat vad du vet? Dom kanske är mer angelägna att få tillbaka hojen än vad polisen är.
Verkar som att polisen inte vill ta killen ifråga. Han är ju "kung" i boxholm.

Hojen återfunnen:)
Står på polishuset i Mjölby för teknisk undersökning. Hittade mycket tack vare en person här på sporthoj som lyckades lokalisera vart hojen fanns. Därefter kontaktades polisen som kom och tog den i beslag.

Nu återstår att se vilket skick den är i.

Jag har även namnen på den som hade den i Boxholm och den som troligen stal den här i Borlänge, frågan är vad man ska göra med det??

Kul. Hoppas den inte är för mycket sönderkörd. Verkar som att polisen inte vill störa han som åkte på den häromsistens. Dom kanske väntar på ett "lämpligare" tillfälle.

Tack alla ni som gjorde att den kom tillrätta.:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nu ska jag sätta mig och ringa polis och försäkringsbolag så får vi se vad som händer.
Är mest nervös för att se i vilket skick hojen är i.

Tack alla ni som gjorde att den kom tillrätta.:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nu ska jag sätta mig och ringa polis och försäkringsbolag så får vi se vad som händer.
Är mest nervös för att se i vilket skick hojen är i.

Härligt att den är i säkert förvar.. Hoppas den inte är skadad. Åkte oxå o kollade lite efter den men missade den tyvärr. Tur det var nån som såg den.. härligt härligt =)

Glädjer mej en aning när en hoj hittar hem! Smått deprimerande när de flesta blir till reservdelar på ett eller annat sätt eller försvinner till utrikistan...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing