Bimota DB5 Cool?!

Ser utt som en gixxer 1000 och en ducce 999 har krockat!


Men ganska fräck för det...
 
Man behöver ingen fuzzhat iaf, hojen har ju egna hundöron...
 
Ruskigt cool förutom speglarna. Dom får man allt ta hjälp av Dr Dremel för att få väck :tummenupp
 
Me like!
Men har verkligen de luftkylda duccemotorerna tillräckligt med effekt för att passa en sån här hoj?
 
Wunder skrev:
Me like!
Men har verkligen de luftkylda duccemotorerna tillräckligt med effekt för att passa en sån här hoj?

Med cirka 90hk på bakhjulet och en extremt låg vikt så bör det nog röra på sig.
Men 135kg fulltankat, stämmer det? Det låter nästan för bra.
 
K-Micke skrev:
Med cirka 90hk på bakhjulet och en extremt låg vikt så bör det nog röra på sig.
Men 135kg fulltankat, stämmer det? Det låter nästan för bra.

Måste vara fel. 135kg fulltankad väger en enduro hoj :confused:

..men väger den 135kg, DÅ skall jag ha en!!!
 
Om den så väger 135kg torr utan bensin ska jag banne mig ha en med :)

triple skrev:
Måste vara fel. 135kg fulltankad väger en enduro hoj :confused:

..men väger den 135kg, DÅ skall jag ha en!!!
 
Kan nog stämma, jag vet att KÄMNA har byggt om en Ducati 900SS som hamnade på 134,5kg
 
135 torr siktade dem på, vi får se :tummenupp förresten så betyder "torr vikt" på italienska "med allt förutom bensin" :)
84hk tror jag ska det vara i "normal utförande" sen finns det som tillbehör en fabriks monterat kit på 1100cc + lite andra grejer som ska ge strax över 100hk o nu prattar vi åxå italienska här=hk angivelser ska vara bakhjuls power :tummenupp

Priset tipar jag hamnar någonstans på mellan 250-280 000:-
 
Rätt väg att gå om det stämmer :)
Dvs lägre effekt och avsevärt lägre vikt.
 
Fackverkssving. :Bugar

Någon som har en aning om vad det kan tänkas bli för pris? Hur ligger Bimota till i förhållande till Ducati t ex? Snackar vi 125', 175' eller mer? Importör/återförsäljare?
 
Last edited:
Men måste dom gå på Yamaha's linje och tro att en kåpa måste tvättas i 90 grader så att den krymper över motorn? Det ser ju inte klokt ut när dom plockar bort mer och mer plast i framkant på motorn..


Men annars var den rätt läcker..!
 
*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back
Top