Bilverkstad i Linköping

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
CBR600FS
Ja jag vet, det här är en fråga som inte alls hör hemma på SH, men jag har insett att allt man frågar om här får man svar på så jag gör en chansning !

Jag skulle vilja ha tag på nån liten vettig bilverkstad. Nått i stil med 'Mickes Mek', 'Frasses Fixarverkstad' eller 'Billys Bilservice'. :rolleyes:
Har fått ett litet udda problem.... Min stackars vindrutetorkarmotor (19 bokstäver) håller på att lägga av och min intuition säger mig att Thitusons skulle kunna ta ut lite i överkant på sin verkstad.

Ja då undrar ni väl hur jag överlevt hittills varje gång bilen grymtat om att nått är fel.... Jo, än så länge har man fått ta hand om den i Hycklinge - låååång neråt i skogen, men ärendena däråt duggar inte så tätt längre så nu skulle jag vilja ha nått på närmre håll, dvs inom 013-området !

Och ja, jag erkänner villigt ! Meka med bilar är inte på nått sätt min starka sida !

Help me out please !

Sanna-Lkpg skrev:
2450239 Ja jag vet, det här är en fråga som inte alls hör hemma på SH, men jag har insett att allt man frågar om här får man svar på så jag gör en chansning !

Jag skulle vilja ha tag på nån liten vettig bilverkstad. Nått i stil med 'Mickes Mek', 'Frasses Fixarverkstad' eller 'Billys Bilservice'. :rolleyes:
Har fått ett litet udda problem.... Min stackars vindrutetorkarmotor (19 bokstäver) håller på att lägga av och min intuition säger mig att Thitusons skulle kunna ta ut lite i överkant på sin verkstad.

Ja då undrar ni väl hur jag överlevt hittills varje gång bilen grymtat om att nått är fel.... Jo, än så länge har man fått ta hand om den i Hycklinge - låååång neråt i skogen, men ärendena däråt duggar inte så tätt längre så nu skulle jag vilja ha nått på närmre håll, dvs inom 013-området !

Och ja, jag erkänner villigt ! Meka med bilar är inte på nått sätt min starka sida !

Help me out please !
Prova med han som håller till i Q8-macken vid Brokindsleden.
Obs inte Braskens bro!

Passar på att fråga var man kan få lite rostskador hjälpligt och billigt fulsvetsade på en gammal bil här i stan? Dvärggatan kör väl inte längre om jag förstått det rätt?

Jaha... Brokindsleden eller Lundmans.... Vilka ska jag välja nu då ?!
Ledsen Mrs. L men Åtvid går tyvärr bort. Måste ju då ta mig både till och från...
Blir ju lite fundersam Carsam när du kallas Lundmans för roliga, är det fritt fram för tolkningar ?! :)

Fasen, har dvärggatan slutat? Lämnade dit en opel för några år sen, det var nog en spik i kistan.

Sanna-> Flera kompisar lämnar sina bilar till Lundmans och är nöjda. Dom brukar vara billiga, men man får ofta ägna lite tid för att lyssna på varför det är så speciellt svårt att laga just dethär felet på denhär bilmodellen.
Jag har faktiskt inte lämnat nån bil dit så jag kan inte riktigt bedömma kvaliten på deras jobb... fixar allt själv eller låter brorsan (bilmek) laga...

carsam skrev:
2455114 Fasen, har dvärggatan slutat? Lämnade dit en opel för några år sen, det var nog en spik i kistan.

Sist när han fixade hjundajen förbi besiktningen så sade han att han skulle gå i pension rätt snart. Om han gjort allvar av det hotet vet jag inte.

Sanna-> Flera kompisar lämnar sina bilar till Lundmans och är nöjda. Dom brukar vara billiga, men man får ofta ägna lite tid för att lyssna på varför det är så speciellt svårt att laga just dethär felet på denhär bilmodellen.
Jag har faktiskt inte lämnat nån bil dit så jag kan inte riktigt bedömma kvaliten på deras jobb... fixar allt själv eller låter brorsan (bilmek) laga...

Kom igen, posta brorsans telefonnummer nu då! :D

Jobbar med bildelsförsäljning i linköping och kan varmt rekommendera Lundmans bilservice i jägarvallen! Dom har varit kund hos oss i många år och är en bilverkstan av den gamla skolan.

Kan inte lämna ut brorsans nummer tyvärr, han har fullt upp med mina bilar.

Men det verkar råda konsensus om att man kan vända sig till Lundmans iallafall? Fast jag gissar att torkarmotorn redan är bytt...

carsam skrev:
2455114

Har pratat med Mr. Lundman Him Self idag på tfn och jag hade så svårt att hålla mig för skratt. Det var precis som du beskrev ! Först var det väldigt avancerat och klurigt, kanske näst intill omöjligt. Men han skulle göra si och han skulle göra så, men visst skulle han fixa det ! :)
Jag kommer att hålla dig persoligt ansvarig om det går åt skogen ! :smasha

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...