Bilval (igen)

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Börjar bli trött på alla dessa trådar om bilval, men eftersom detta är en outtömlig källa av kunskap så frågar väl även jag.
Mercedes 320/420/430 årsmodell 96-00, är det något man vågar köpa eller är det svindyra reservdelar och mycket strul?
Alternativet är väl en Audi A6 98-framåt men då vill jag helst ha en med 2,8 och dom dräller det visst inte av.
Att jag ska akta mig för bilar utan service historik, tveksam historia coh många ägare begriper jag, jag är bara ute efter input på modellerna.

Läs forumen på mbsca.com och nordicaudi.com så hittar du massor med info. Jag har själv bla. en -01 E240 just nu.

Det här är sporthoj.com, frågar du här ska man ha BMW, utom när det gäller hojar, då ska man absolut inte ha BMW.

Sen finns det en klick Alfistos här också, dom kan gå i döden på att en Alfa är världens bästa bil och att dom inte rostar nämnvärt mer än en DeLorean.

Men nämn Ford så ska du få se, det finns INGEN som försvarar Ford....

Det här är sporthoj.com, frågar du här ska man ha BMW, utom när det gäller hojar, då ska man absolut inte ha BMW.

Sen finns det en klick Alfistos här också, dom kan gå i döden på att en Alfa är världens bästa bil och att dom inte rostar nämnvärt mer än en DeLorean.

Ford! Vem vare som sa fakking Ford!? Vem vare? :mad: :yoparty

Bifogat

• Fårrd.jpg
    Fårrd.jpg
    36.2 KB · Visningar: 48

Jo jag har förstått att R1:a och bmw går hand i hand men jag tänkte att det kanske finns några vuxna människor här som inte har tribaltatuering och kepsen bakofram

Alfa är förövrigt världens bästa bil men jag är i behov av en lite större kombi än fruns 156 SW.

Karossen heter W210 om du syftar på e-klass..?
Bra och bekväm bil, krånglar inte mer är någon givare hit och glödlampa dit. Stora problemet med w210 är rosten, merca gick över till någon vattenbeaserad färg utan att behärska tekniken för det. Väldigt många bilar har varit inne hos merca på garanti/goodwill och förmodligen är en sådan bästa köpet. Övriga ska du leta rost på noga. För det mesta är det dörrar och luckor som rostar, kolla öven under trösklarna.
Inte spec. sportig bil utan mer tillbakalutad, dock ligger den som en pannkaka på vägen och det finns gott om grepp!

Bra och bekväm bil, krånglar inte mer är någon givare hit och glödlampa dit. Stora problemet med w210 är rosten, merca gick över till någon vattenbeaserad färg utan att behärska tekniken för det. Väldigt många bilar har varit inne hos merca på garanti/goodwill och förmodligen är en sådan bästa köpet. Övriga ska du leta rost på noga. För det mesta är det dörrar och luckor som rostar, kolla öven under trösklarna.
Inte spec. sportig bil utan mer tillbakalutad, dock ligger den som en pannkaka på vägen och det finns gott om grepp!

Amen to that. Jag har 4 nya dörrar, 2 nya framskärmar plus nylackad utan att vi betalat en krona. Dessutom får du tre års garanti på det som görs på garantin så det känns ju hyffsat.

Härlig milslukare som du säger.

Jo jag har förstått att R1:a och bmw går hand i hand men jag tänkte att det kanske finns några vuxna människor här som inte har tribaltatuering och kepsen bakofram

Alfa är förövrigt världens bästa bil men jag är i behov av en lite större kombi än fruns 156 SW.
Köp inte en volvo, just lagt ut 7k på en jävla ventil:mad:

Köp inte en volvo, just lagt ut 7k på en jävla ventil:mad:

Skulle aldrig falla mig in:D

Ja det är E-klasse jag tittat på, att det inte är en sportvagn har jag ganska klart för mig, vill jag åka sportigt så tar jag Alfan.
Rosten är ju ganska lätt att kolla, det jag funderar mest över är dom större motorerna 320/420/430, hur ofta byts kamkedjan och till vilken kostnad samt övriga andra eventuella svagheter exempelvis krånglande 4wd eller automatlådor.
Jag tittar av ekonomiska skäl på bilar som rullat 15-20.000 mil vilket inte bör vara särskilt mycket på en sådan vagn.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...