Biltullarna - jävlas

FreddaAbborre skrev:
Mitt tips:

- Har du inte autogiro, betala alltid lite för mycket. 25 spänn för att få utbetalningen automatiskt. Iom att det är en skatt är de tvugna att betala tillbaka det överbetalda = massa extrajobb och administrativa kostnader = gör det inte värt att fortsätta med skiten.

Vem betalar dom administrativa kostnaderna då?

Jo dom som betalar skatt.

Skjutsa in en polare till stan herromdagen... Jag kör på "silvertejp"... Men när vi kommer till tullarna vid Henriksdal, så ber polaren mig att sakta ner.

Han drar upp en till synes pistol :gnissla :huvet -visa sig vara kolsyrepistol, å börja peppra en av kamerorna. Jag lacka ur, var massa trafik runt om :kocko

Men jag tror vi kommer se mer av detta...

Kamerorna kommer saboteras, bara fråga om tid.

:banana

köp paintball gevär och ha lite kul :rolleyes:

urf skrev:
Nej. Tror dock inte Arbogabor har rostratt.

Fan också :mad: Jag som ville jävlas med stockholmarna. Men om jag ringer regeringen och säger att jag pendlar till sthlm så borde jag få rösta :gnissla

Vad gnäller ni för?? Folket som sitter hemma vid köksbordet o gnäller över skatter hit o dit... skyll er själva, det är ju ni som röstat på packet.

Med en inkompetent regering följer inkompetenta förslag, ALLTSÅ rösta INTE på röd/grön röra för då blire trängselskatter o andra nytillkomna påhitt!

Så går det några år och nytt valfläsk och nya löften tillkommer och vad gör folket då, JO man röstar Rött IGEN, helt jä**a otroligt.

Dee_cati skrev:
Fan också :mad: Jag som ville jävlas med stockholmarna. Men om jag ringer regeringen och säger att jag pendlar till sthlm så borde jag få rösta :gnissla

Tyvärr så slår det alltid tillbaka hårdare mot ensjälv. Linköping funderar ju nu på tullar. Hur många andra småstäder kommer inte skaffa tullar? Arboga?

red_ninja skrev:
Vad gnäller ni för?? Folket som sitter hemma vid köksbordet o gnäller över skatter hit o dit... skyll er själva, det är ju ni som röstat på packet.

Ja, faktiskt. Ingen vill pröjsa biltullar men alla vill ha höjt (ofinansierat) barnbidrag, då blir det sosseröst ändå.

Qwerty skrev:
Tyvärr så slår det alltid tillbaka hårdare mot ensjälv. Linköping funderar ju nu på tullar. Hur många andra småstäder kommer inte skaffa tullar? Arboga?

Haha... det är kanske en fördel att en stad med tullar för innerstan faktiskt har en "innerstad". :3freak

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman