Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
5) Övriga tips mottages gärna. Kanske annat märke med motsvarande prestanda (nej, ingen VW-, Skoda- ellerVolvo-smäck tack)?
Hade jag behövt byta bil hade mitt val varit enkelt!![]()
http://www.blocket.se/vi/17624547.htm?ca=23_3_s
E90 är ful.
Nu missade du min iaf...går till nya lyckliga ägaren i morgon.
Humor.![]()
Kolla förra inlägget (och tiden jag postade).Har kört Alfa de 3 senaste åren med ett boysmile vartenda mil, men nu är jag sugen på düskpil mitt bakhjulssnurr och me liksey Bebba E46 ünd E90.
Var lite inne på en Åudi ett tag men de ser så menlösa ut på utsidan. På insidan också faktiskt. Audi = mellan-mellanmjölk.
Humor.![]()
Kolla förra inlägget (och tiden jag postade).Har kört Alfa de 3 senaste åren med ett boysmile vartenda mil, men nu är jag sugen på düskpil mitt bakhjulssnurr och me liksey Bebba E46 ünd E90.
Var lite inne på en Åudi ett tag men de ser så menlösa ut på utsidan. På insidan också faktiskt. Audi = mellan-mellanmjölk.
Passar på att fråga? jag är jävligt sugen på att köpa en beg Alfa 156, men är lite rädd för kvaliiteten på italienska bilar. Hur upplevde du den som Alfa ägare
Köpte min för 3 år sedan, med 4000 mil på mätaren. Körde till 9000 mil. En 2.0 TS med Momo-paketet. Det som 156rna är kända för problemmässigt är spindelleder fram (båda mina gick, 1500-2000kr/st). Det är lite dyarare att fixa eftersom du har dubbla länkage fram (men vilken kurvstabilitet å andra sidan).
Förutom det gick kupéfläkten (ca 1000kr). Tror det var alles som pajade. Sen har du förstås det vanliga slitagedelarna som du får hålla koll på, avgassystem, rost (ovanligt, de är galvade upp till fönstren. brukar finnas endel ytrost undertill) och andra almänna grejer som du får kolla på vilken begbil som helst.
Så de pajar absolut inte oftare än en sketen Volvo eller dito. Man får dessutom rätt mycket bil för pengarna eftersom man kan fynda och pruta. Dåligt andrahandsvärde = ja, menbilliga i inköp begagnat också å andra sidan.
2.0TS är i princip lika pigg/slö som 2.5 V6 (eftersom dn senare är tyngre).
2.0TS är i princip lika pigg/slö som 2.5 V6 (eftersom dn senare är tyngre).
Tja, det är väl möjligt. Jag anser iaf att utan ljudet från sexan är det ingen BMW. Smaksak.
Hur kan du ens jämföra en ts med en 2,5.a de lirar ju inte ens nära på i samma, liga, ungefär som att jämföra ett division VII-lag med ett elitserielag.
/Kaj
En möjligen trådorelaterad fråga: finns det någon begagnatguiden liknande den Bike har för MC, fast för bilar istället?
Jag körde 0,62L/mil (enligt datorn) med min gamla 323 -98 (ja det är 2,5L sexan i den) dock var jag extremt försiktig på gasen. I övrigt kom jag inte över 1L/mil många gånger.
Så kör på 325, du får ett trevligt vrid i den med samma förbrukning som en 320. Dock lite dyrare i försäkring.
Hade jag behövt byta bil hade mitt val varit enkelt!![]()
http://www.blocket.se/vi/17624547.htm?ca=23_3_s
Nej, du vill inte ha en 320 bensinare. Den är trött.
BMW lyckas göra sina bilar bensinsnåla trots stora motorer, varför en sexa drar marginellt mer än en fyra.
Annars kollar du på dieseln. Jag har precis bytt min 330 till en 320 diesel. vridmomentet är i princip detsamma, dieseln är dock inget man drar vid rödlysena med, men....jag har växt ifrån det.
E91 med sportchassi is da shit nu.
Kan inte hålla med om det, jämför du en 318 (2.0, fyrcylindrig på 143 hästar) så drar den 2-3 dl mindre per mil än den lilla sexan på 170 hästar.
Däremot som jag skrev tidigare i tråden så är det knappt nån skillnad i bensinförbrukning mellan en 320 och 330, vilket gör 320 till ett ganska så dåligt val..
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |