Biltips, Focus ST eller Civic Type R

Sant :) i flera sammanhang. Jag ville bara poängtera vikten av att vara uppmärksam på just oljenivån om du kör som man bör med en K20-motor. De kan i princip bara gå sönder av för låg oljenivå eller felväxlingar på toppvarv.

Förresten, jag rekommenderar att bli medlem i hondaklubben.com och ta del av all kunskap som finns där, samt rabatter och bankörningar etc.
Kanonbra bilklubb!

Last edited:
Nu har jag kört ca 20 mil med bilen, underbar bil! Motorn och växellådan måste upplevas! Tycker dock att bilen är riktigt snäll och trevlig att köra "vanligt" med, inte kändes den speciellt stressad på motorvägen heller.

Sambon var dock inte lika imponerad, bullrig samt att den saknar värmestolar... IMG_2554.JPG

Nu har jag kört ca 20 mil med bilen, underbar bil! Motorn och växellådan måste upplevas! Tycker dock att bilen är riktigt snäll och trevlig att köra "vanligt" med, inte kändes den speciellt stressad på motorvägen heller.

Sambon var dock inte lika imponerad, bullrig samt att den saknar värmestolar... View attachment 411277

Fruntimmer. På vilket sätt skulle värmestolar få den att gå fortare? :va

Buller går alltid att åtgärda, detta har jag roat mig med i veckan.. dock inte klar:

image.php

Original

z0Awx.png

Jämförelse

yPCQs.png

Resultat

oTWQn.jpg

CZioY.jpg

DnAR.jpg

kqIRu.jpg

Livet över 6000 varv är en ögonöppnare om man är van med normala bilmotorer :).

Back