Biltemas tvåtaktsolja

verkligen inget illa mor biltema men det är den mest värdelösa butiken som finns ... har inte hittat något bra förutom verktygen å det är för dom har 10 års garanti

skulle aldrig köra på någon av deras oljor... kan inget direkt om oljor men det känns som om det räker med att gå på känn

RS "Alex" skrev:
verkligen inget illa mor biltema men det är den mest värdelösa butiken som finns ... har inte hittat något bra förutom verktygen å det är för dom har 10 års garanti

Finns ju hur mycket som helst som funkar minst lika bra som konkurenterna som tar dubbla priserna

Anton_Ljunghusen skrev:
Finns ju hur mycket som helst som funkar minst lika bra som konkurenterna som tar dubbla priserna

Jo, vi köper en del båtgrejer där till båten som funkar minst lika bra som grejer man köper i t.ex. watski-butikerna. :tummenupp

Fast på watski kostar det dubbelt så mycket ibland mer!

AndersJohansson skrev:
Ja köper du 30liter så gör det inte så mycket om den skär för då har du sparrat 3000spänn vilket räcker till renoveringen :tummenupp

Du har listat ut min hemliget. Du ser det löser sig i det långa loppet.

Biltema olja sotar kanske mer vad vet jag. Att sota kröken är inget stort jobb. Att Deras olja ryker mer. Vem bryr sig. 2-takt ska ryka och lukta. Hur ska nån annas märka att man kommer farande? Det är det som är ballt.

Jag har analyserat vad det stod i olje tråden 1 och 2. Biltema olja håller lika bra som vilken annan skit som helst.

enduroemil skrev:
2-takt ska ryka och lukta. Hur ska nån annas märka att man kommer farande?
Om du blir så rejält omkörd av dina egna avgaser så lukten av dem märks innan folk ser och hör dig komma så tycker jag verkligen att du ska byta till en annan olja. En som låter hojen gå lite snabbare än avgaserna... :rolleyes:

jag har haft motorer som inte ens gåt att köra på tex hydros eller biltemas olja... dom har dött helt enkelt alltså sotat i gen på stiften och tvär dött.. har det aldrig gjort annrs med oljan jag kör på:)

motul 800 eller statiols 2 takt olja båda jävligt bra:) , tycker jag :tummenupp

Tror att biltemas olja funkar bra.. dom har ju en helsyntetisk olja som dom säljer med.. den skule jag utan problem kunna köra på.. nu kör jag på statoils delsyntetiska olja.. säkert värdelös men den har ju inte nöpit än.. har ju kört runt 700mil nu... oljekvanliten står på burken som ni alla säkert vet redan..

RS "Alex" skrev:

skulle aldrig köra på någon av deras oljor... kan inget direkt om oljor men det känns som om det räker med att gå på känn

Deras verktyg är klumpiga.. Trots 10 års garantin.. ne de finns säkert bra saker där också. men minst 10 gånger så mkt skit

Det råder delade meningar här märker jag.
Jag har i alla fall köpt ett par flaskor så får vi se hur det blir. :yoparty

SmackMan skrev:
oljekvanliten står på burken som ni alla säkert vet redan..
Senast jag kollade upp det som stod om "oljekvaliten" på en tvåtaktsoljeflaska så hade det bara att göra med hur miljövänlig den var och hur mycket den sotade, eller något sånt. Vill minnas att kraven inte var särskilt höga för högsta klassningen... :rolleyes:

Sedan kan man ju fundera över att bara för att det står en viss klassning på flaskan så behöver inte det stämma med verkligheten. Att sälja grejer under förespegling att de är mycket bättre än de verkligen är kan knappast kallas för ovanligt, alla som har sålt en bil har försökt sig på det... :7peta

RS "Alex" skrev:

hmm,, de e just verktygen som jag inte gillar. Dem går sönder hela tiden, hylsor, bits m.m tåler inte att man spänner på litegrann.

Batteriet till min mc är vad jag är mest nöjd med från biltema. Körde på deras olja i min moppe, den skar.

:banana :banana :banana

Allround skrev:
hmm,, de e just verktygen som jag inte gillar. Dem går sönder hela tiden, hylsor, bits m.m tåler inte att man spänner på litegrann.

Batteriet till min mc är vad jag är mest nöjd med från biltema. Körde på deras olja i min moppe, den skar.

:banana :banana :banana

men jag nämde i det jag skrev att det är 10 års garanti därför funkar det :tummenupp

visst jag har dragit i sönder 3 spärrskaft har knäckt dom på något roligt sätt oftast genom handkraft å lite våld

Flummo skrev:
Om du blir så rejält omkörd av dina egna avgaser så lukten av dem märks innan folk ser och hör dig komma så tycker jag verkligen att du ska byta till en annan olja. En som låter hojen gå lite snabbare än avgaserna... :rolleyes:

:rofl Nej jag blir inte omkörd av mina avgaser. Inte enu vargefall :tungan
För att man ska märkas riktigt mycket så måste alla sinen aktiveras på åskådarna. Så en 2-taktare som RYKER, LUKTAR och LÅTER får så ledes mäst uppmärksamhet. När så många kollar så är det alltid nogon brud som kollar ju! :tuttar
Jag klarar 2 av 3 det är ju inte så dåligt. Sen ska jag se om jag kan klara av alla 3. Ska fibbla lite med ljuddämparen. Nån som redan har 3 av 3? Eller är ni sämre en mig? Bara 1 av 3 är IG! :banana

Har kört några mil med blitemas olja nu(ca 32 mil) och det började tjuta lite halvhögt från motorn efter typ 30 mil mellan 5000-6000 varv. En klasskompis sa att det kan vara ramlagren. Då hällde jag i den oljan jag använder vanligtvis(var bara kvar lite av biltemas i tanken) direkt och nu efter några kilometer är ljudet borta. :nicka
ALDRIG mer Biltemas tvåtaktsolja!
:död :död :död :död :död :död

niklas_gripen skrev:
Har kört några mil med blitemas olja nu(ca 32 mil) och det började tjuta lite halvhögt från motorn efter typ 30 mil mellan 5000-6000 varv. En klasskompis sa att det kan vara ramlagren. Då hällde jag i den oljan jag använder vanligtvis(var bara kvar lite av biltemas i tanken) direkt och nu efter några kilometer är ljudet borta. :nicka
ALDRIG mer Biltemas tvåtaktsolja!
:död :död :död :död :död :död

Det ska vi komma ihåg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...