Biltemas tankväska bra eller dålig?

Jag kör med den. Fungerar bra, kg brukar dock även dra fast den med remmar och verkligen spänna fast den mot tanken. Bra att packa i om man packe den i det fulla läget, skönt att luta sig emot oxå då man kör. Repar såklart tanken om man är oförsiktigt men håll tanken rent frun skit så slipper man mycket sånt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Håller med föregående post.
Biltemas tankväska fullt expanderad och monterad på triplen (se bilden nedan). Magneterna är värdelösa med plasttank :glömdet och de medföljande remmarna är alldeles för korta så jag fick sy på förlängningar med snabbspännen för att kunna plocka bort snabbt vid tankning. (Syns inte så bra för hjälmen hänger ivägen). Blixtlåsen går lätt sönder så vävtejp för snabbfix är att rekommendera.

DSC_5850.jpg

Har ingen annan att jämföra med, men körde att antal mil med den förra året och den funkade klockrent. Hade den på en Yama XJ 600 och på den räckte även remmarna runt.

Jag körde med en sån tankväska på min ducce monster 98 och det fungerade hur bra som helst, inga repor och den höll sig bra på plats. Har dock inte provat den på gsxr som jag kan tänka att den kanske kommer lite i vägen.

Tack så mycket för era svar! Jag köpte den igår och ska prova att sätta på den på hojen i eftermiddag.
Den är rätt stor ändå så det känns som att man kommer få med sig rätt mycket saker :)

Köpte en tankväska från Lidl för en drygt 2år sen, kmr inte ihåg märket just nu. Men det var grymt bra, fäster på tanken med magneter, riktigt kvalitet, samt prisvärd, återkommer med märke.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti