Biltemas kombinerade bakljus & blinkers

Jag har för mig att det ska vara ett visst avstånd mellan vänster och höger blinkers, men jag tror inte det har något att göra med bromsljuset... Kan dock ha fel.

Japp..de är godkända. Är avståndet mellan blinkers som avgör. Inte mellan blinkers och bromsljus/bakljus

Wahooo skönt att man minns fel ibland. :)
Dessa kommer att sitta som en smäck på bygget.

Jag har för mig att det ska vara ett visst avstånd mellan vänster och höger blinkers, men jag tror inte det har något att göra med bromsljuset... Kan dock ha fel.

Nu är det inte riktigt sant, men en riktlinje är att minst en mc-regplåt ska platsa mellan blinkerserna! :)

Och fram är det som sagt ett visst avstånd till strålkastaren som gäller för blinkers, olika avstånd beroende på ljusstyrkan av blinkerserna.

Nu är det inte riktigt sant, men en riktlinje är att minst en mc-regplåt ska platsa mellan blinkerserna! :)

Och fram är det som sagt ett visst avstånd till strålkastaren som gäller för blinkers, olika avstånd beroende på ljusstyrkan av blinkerserna.

Det ska vara 180mm mellan innerkant på blinkersglasen.

Det kan vara bra att veta att det inte är något bromsljus i deras kombinerade blinkers/bakljus.
Det finns i övrigt kinesvarianter på tex ebay där även bromsljuset är med.
Besiktigade i juli med kombinerade blink-bak-bromsljus och enda kommentaren besiktningsmannen sa var: "va praktiskt!, Allt i ett!"

Bifogat

• Biltema-82215-B.JPG
    Biltema-82215-B.JPG
    73.7 KB · Visningar: 211
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT