Biltemas kombinerade bakljus & blinkers

Jag har för mig att det ska vara ett visst avstånd mellan vänster och höger blinkers, men jag tror inte det har något att göra med bromsljuset... Kan dock ha fel.

Japp..de är godkända. Är avståndet mellan blinkers som avgör. Inte mellan blinkers och bromsljus/bakljus

Wahooo skönt att man minns fel ibland. :)
Dessa kommer att sitta som en smäck på bygget.

Jag har för mig att det ska vara ett visst avstånd mellan vänster och höger blinkers, men jag tror inte det har något att göra med bromsljuset... Kan dock ha fel.

Nu är det inte riktigt sant, men en riktlinje är att minst en mc-regplåt ska platsa mellan blinkerserna! :)

Och fram är det som sagt ett visst avstånd till strålkastaren som gäller för blinkers, olika avstånd beroende på ljusstyrkan av blinkerserna.

Nu är det inte riktigt sant, men en riktlinje är att minst en mc-regplåt ska platsa mellan blinkerserna! :)

Och fram är det som sagt ett visst avstånd till strålkastaren som gäller för blinkers, olika avstånd beroende på ljusstyrkan av blinkerserna.

Det ska vara 180mm mellan innerkant på blinkersglasen.

Det kan vara bra att veta att det inte är något bromsljus i deras kombinerade blinkers/bakljus.
Det finns i övrigt kinesvarianter på tex ebay där även bromsljuset är med.
Besiktigade i juli med kombinerade blink-bak-bromsljus och enda kommentaren besiktningsmannen sa var: "va praktiskt!, Allt i ett!"

Bifogat

• Biltema-82215-B.JPG
    Biltema-82215-B.JPG
    73.7 KB · Visningar: 211
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back