Biltemas barend mirrors ?

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Mina biltema speglar fungerar alldeles utmärkt och i min mening så ser en naken hoj snyggare ut i bar end speglar än med vanliga, en stor bonus är att man ser bakom hojen och inte bara armarna
 

J.Lindeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke990
Tänkte prova en minimalistisk design och slopa mina originalantenner och se om det funkar. Är ändå nojig och vrider huvudet vid varje filbyte. Men skulle vara nice att kunna se bakåt via spegel ibland och funderar på en "bar end mirror" fast sätta den i vänster originalinfästning för backspegel. Går detta med Biltemas? Tänkte att man i sådant fall får släppa vänster hand och gå lite till höger med kroppen för att se rakt bakåt. Har sett några hojar som har det så här men vet inte hur det funkar bara.

Annars om någon har tips på vilken anslutning, eller hur jag löser detta?

PS: vill helst fixa det imorgon eller tisdag för sen burnar jag iväg till Gotland
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
ok, då förstår jag.
dock kommer jag ej ihåg vart, men såg för ett tag sedan speglar som var "bar end" men gick ett böjt stag eller hållare in under styret mot tanken vilket gjorde att spegel placering var typ under handtaget... låter skitfult när jag beskriver, men det var snyggt som faan

Faktum är att jag vet exakt vilken du menar, lite omodern i krom fast på plats smälter den in som metallsmältarskurken i Terminator. Jag hade en sån för över tio år sedan. Minns inte var jag köpte den.
 

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
askersund
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
Såhär har jag gjort på min motard, tycker det fungerar perfekt till att se om man har nån bil bakom sig!

ImageUploadedByTapatalk1437500865.353386.jpg
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Hmm, funkar det verkligen med bar-end-mirrors i stadstrafik? Jag vill inte att min hoj skall vara en enda millimeter bredare än den redan är när jag filtrerar/lane-splittar mellan bilarna. Eller är dessa speglar mest till för de som kommer från lite mindre trafikintensiva miljöer?
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hmm, funkar det verkligen med bar-end-mirrors i stadstrafik? Jag vill inte att min hoj skall vara en enda millimeter bredare än den redan är när jag filtrerar/lane-splittar mellan bilarna. Eller är dessa speglar mest till för de som kommer från lite mindre trafikintensiva miljöer?

Kör normalt i Göteborg och det funkar fint för mig! Jag tycker biltemaspeglarna är aningen stora dock, 3". 2" är en bättre size.

Mina finns på ebay om någon undrar, kostar dock 2000 kr paret. Sök bara på Driven D-Axis.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Absolut inte styrändsbackspeglar eller blinkers i styränden. Fruktansvärt fult.
Jag vill inte heller att hojen ska vara bredare än den är när jag åker melllan bilarna.
Jag ser bra bakåt med vanliga backspeglar. Visst ser jag lite av axlarna på någon av hojarna men det funkar.
 

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
askersund
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
Jag tycker också speglarna är fulare om dom sitter längst ut.. Sen blir det bredare också, dock tycker jag det blir grymt bra med min placering, ser precis mellan kroppen och armen vad man har bakom sig :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top