Biltemaolja?

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Hej på er.
Tänkte höra om det går att köra gsxr 600 -06 på biltema olja? Eller blir det att slira i kopplingen?

Har kört med deras motorcykelolja i samtliga moppar och har aldrig haft några problem, i sporthojarna har jag kört på raceway (helsyntet).

Men all motorcykelolja av rätt klass eller bättre torde fungera...

Jag skulle bli väldigt förvånad om du inte skulle kunna köra på Biltema-oljan. Det är ytterst sällan man hör ngn som haft det minsta krångel med den oljan. Jag har själv använt den. Så kör du på!:tummenupp

P.S Nu snackar vi ju förstås Biltema Racing. D.S

är väl billigare och köpa typ okq8 olja om man köper en 20 litersdunk racingolja 65:- /liter 1300:- för 20 litersdunk(enligt förra årets priser)

Åhh nej du har startat en ny sån här tråd... Visse väl att jorden skulle gå under 2012! :död

Ja ja skoja bara :) Men nej det är inget fel på biltemas olja! Se till att köpa rätt olja bara som sagts tidigare! :)

Nä nu fattar jag inte. Vaddå köpa olja? Det finns ju redan i hojen när man köper den. Det är bensin man fyller på, det är den som går åt såvida man inte kör Triumph. Eller gör alla det?

Ok, låter som en trovärdig källa.:) Då kan man ju snabbt räkna ut att Statoil håvar in skapligt med fläsk på oljan.:tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti