Braxen
Ny medlem
Trevligt. Då vet man att det inte är första billiga tillverkare som dom hittat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nog tror jag att man kan använda såna snurror utan att vara orolig.. Bara tanken på att åka ifrån en Garretsnurra med en Biltematurbo gör iaf att jag får gåshud!!Jag hoppas verkligen att det står BILTEMA ingjutet med stora bokstäver i godset!!
Som nån sa tidigare, de har ju garanti på prylarna, då kan man inte sälja värsta skiten..
Jag köpte glödlampor till bilen på Biltema.. de höll säkert en kvart!
Tyvärr står där inte biltema utan bara ett modellnr stansat på turbon men visst hade det varit coolt...![]()
Jag köpte glödlampor till bilen på Biltema.. de höll säkert en kvart!
Talade med min kontakt på Biltema i helgen och turbona tillverkas av http://www.wa-line.com/ som är OEM levrantör till en del Japanska bilmärken samt säljer aftermakretturbos på den amerikanska marknaden under ett annat namn. (fick se en låda där turbon låg förpackad för den amerikanska marknaden och där stod tom made in USA)
På tur att komma med i sortimentet finns flertal turbos bla volvo V70 och S60 snurrorna.
Då kan man ju fråga sig om felet låg hos skivan eller i någon annan bromskomponent/monteringen.....
Jag försvarar inte Biltema kategoriskt men jag vet vem som levererar många av komponenterna och där finns en del skitprodukter men det mesta håller utmärkt kvalite och för priset är det ett kap.
Ah, men fundera på varför de blir billigare hos biltema, andra-handssortering finns det något fint som heter, sedan slinker väl några väl fungerande exemplar igenom också![]()
Läs om läs rätt..............................
Jag har sällan haft problem med det jag har handlat på Biltema och kommer att handla bildelar där igen om jag tex äger nån bil som de har delar till.. .
Detta är ju skitbra för mig som kör SAAB
är nog dags att byta snurran snart. då blir det ett besök hos bilteema.
vad kostar det annars att renovera en turbo?
Jomenvisst, alla Biltems produkter är skit, dåliga, går sönder, är andrahandssorterade, tillverkade av kinesiska analfabeter. Oljan är vatten blandat med grus, gelbatterierna består av sega råttor, verktygen går sönder innan man lämnat affären, bromsskivorna är omsvarvade kastrullock, osv osv. Om jag någon gång ska doktorera som folklivsforskare ska min avhandling ha titeln "Dasspappret i oljefiltret, och andra samtida myter om Biltemas produkter".
Ser ut som en Volvo i avataren, men men alla kan ju inte åka det bästa![]()
Hos GIK kostar en utbytesturbo motsvarande den som säljs av Biltema 4850kr exl moms, och en renovering av turbon kostar 3550kr exl moms.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |