Biltema styrändesspegel

Någon som provat dem ordentligt än? Hur fungerar de i högre (och lägre) farter, ser man nått i dem eller skakar de bara så man inte ser nått?

Jag har föregångarna / originalet till feltemas speglar. Kostar mer än det dubbla och har samma problem. Jag löste det genom att rugga upp kulleden lite med sandpapper, borde funka även på dessa speglar.

Ah! Sandpapper har jag inte tänkt på!!
Jag sprutade in lite Loctit i kulleden och det fixade problemet.
Men, stöter man till dem så att Loctiten lossar, får man spruta in nytt... så din lösning är ljusår bättre!! :)

Jag har samma variant som dig. :)

:hej

Någon som provat dem ordentligt än? Hur fungerar de i högre (och lägre) farter, ser man nått i dem eller skakar de bara så man inte ser nått?

Jag har kört i 1 år med föregångaren till Biltemas (funktionellt är de identiska, men Biltemas design är något sämre, men va fan, 1/3 av priset så... )

Min erfarenhet:
De är bättre än orginalen till en TLR... :lol
Jag använder visserligen bara den vänstra, men nu ser jag bakåt och inte bara en svart armbåge...

Man måste fixa så att de fäster lite bättre i kulleden. Fredsfurstens sandpapper tips är nog det bästa, och då kommer de funka i alla fall i 250 under korta stunder. Har inte testat långa 250km/h touring så kan inte svara på det ;)

Last edited:
Efter att ha sandpapprat mina så kan jag intyga att de fungerar i upp till 180 nånting sånt iallafall (sen ville inte hojen mer eller ja raksträckan tog slut så jag hann inte upp på 6ans växel). Jag har inte upplevt några problem med vibrationer heller än så länge... har dock en sorts hemmagjord styrvikt/distans för att det skulle fungera med skruven jag hade för att få dit spegeln. Se till att slipa både på kulan och dess hållare så fungerade det mycket bättre, jag slipade bara kulan först.

tycker de va för konvexa för att se nåt av värde.. Harry syns inte tillräckligt väl.. det fick bli de jävelstora i kolfiberfusk istället....

Back