Biltema racestället vek sig & hojen ramlade...

Köpte 2 såna för ett tag sen, fick byta det ena för det var snett svetsat. Vette tusan om jag skulle våga använda dom adaptrarna för svingen, tacka vet jag bobbiner.

Jag har Julas som känns mycket stabilare än Biltemas till typ samma peng. Vid gårdagens mek lånade jag ett Biltema, och det måste gått et liknande öde. För även om hojen gick att ställa på den så var hojen bredare än bredaste läget på BT's ställning. Den gick dock innanför ena bobbinen så det funkade ändå för en kväll

Jag har använt biltemas depåställ i 3 år nu till en cbr 919 samt en Tuono och det håller än. Sen stabiliteten är inte den bästa, men vad kan man förvänta sig? Sen har min hoj varit omkull så många gånger att en garagevurpa inte skulle göra någon skillnad. :hihi

ingen erfarenhet av andra ställ än just biltema, har samma som TS och tycker nog att det är liiite rangligt ändå- svajar/ böjer lätt i sidled, så det är möjligt att annat ställ skaffas eller dra på med lite rejäla ämnesrör och en 4mm pinne:hihi.

//jj

Japp syns tydligt vad som vikt sig på bilden. Köp riktiga grejer nästa gång Kristian, finns andra billiga depåstöd som håller.
Jag själv vill ha hög kvalité och snygga, så jag kör med Valter moto.

Jag köpte ett sådant också, jag brukar tycka att Biltemas grejer är ok. Men detta var ett riktigt rangel till stöd. Köpte nåt billigt på Mchuset vid någon rea, det var lite andra doningar det.

Jag har kört med Biltemas depåstöd i flera år och de har funkat klockrent.
Har flera st då jag av och till haft fler än en hoj. Inget av dem har strulat.

Y-hållarna (för bobiner) känns dock ljusår mer stabila än de där plattorna.

Japp syns tydligt vad som vikt sig på bilden. Köp riktiga grejer nästa gång Kristian, finns andra billiga depåstöd som håller.
Jag själv vill ha hög kvalité och snygga, så jag kör med Valter moto.

Hög kvalité och Valter Moto kanske man inte ska nämna i samma mening. Det mesta jag köpt från den leverantören har mest varit skräp, snyggt skräp men ändock skräp. Dom tar knappast i när dom väljer godstjocklek till sina produkter. Ett depåstöd vek sig rätt omgående efter en färd i släp och en skylthållare vibrerade av efter 50 mil.
Så efter det så kommer jag aldrig att välja Valter Moto till något.

Hög kvalité och Valter Moto kanske man inte ska nämna i samma mening. Det mesta jag köpt från den leverantören har mest varit skräp, snyggt skräp men ändock skräp. Dom tar knappast i när dom väljer godstjocklek till sina produkter. Ett depåstöd vek sig rätt omgående efter en färd i släp och en skylthållare vibrerade av efter 50 mil.
Så efter det så kommer jag aldrig att välja Valter Moto till något.

Fast använda depåstöd vid färd kan man ju kanske inte kräva? Bra om det håller för det men det blir ju mycket belastning vid färd och aldrig något jag reflekterat över som krav. Den är på depåstödet när man spänner fast hojen men sen tar iallafall jag bort stödet och ser över fastspänningen fram. Kör jag släp spänner jag fast bakhjulet också.

Skylthållaare som vibrerade av? Varför inte använda loctite? Alltid lätt att vara efterklok iofs;)

Fast använda depåstöd vid färd kan man ju kanske inte kräva? Bra om det håller för det men det blir ju mycket belastning vid färd och aldrig något jag reflekterat över som krav. Den är på depåstödet när man spänner fast hojen men sen tar iallafall jag bort stödet och ser över fastspänningen fram. Kör jag släp spänner jag fast bakhjulet också.

Skylthållaare som vibrerade av? Varför inte använda loctite? Alltid lätt att vara efterklok iofs;)

Alla andra depåstöd jag användt har stått pall för transport. Är riktigt skönt att veta att hojen står stabilt.

Skylthållaren gick rakt av i godset. Skurvarna satt kvar med skylten och halva skylthållaren hängde i kabeln till skyltbelysningen.

Men men, var mer kuriosa kring valter moto.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna