Biltema på en sporthoj ?

schinkan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
yzf r1 98
Sitter och ska beställa slitdelar och service delar till r1:an. Funderar om det finns någon som vet om biltema håller standarden eller om de bara är skit.
Det jag funderar över är drivpacket, kjedor, drev, bromsklossar, oljor, oljefilter.
Jag kör inte stenhårt men lite bana och en heldel långa sporttouring resor så man vill kunna lita på tex kedja och att oljefiltret gör det de ska.

Så är det nån som har prövat biltemas prylar berätta gärna om de funka som de ska..

Nu står det säkert i länkarna...
Ja kör på deras olja o filter, oljan är statoil och har fler kvalifikationer än dem flesta, castrol m.m.
Biltema är bra skit helt enkelt, drivpaket har jag inte provat så det kan jag inte säga något om, men någon hade väl det till sitt turbobygge med gott resultat.

enligt min polare som är mc mek så är deras bromsklossar värdelösa..klossarna slits direkt och kan skada skivbromsen..ja skulle hellre köpa orginial...det är värt pengarna..hellre de än att grejern ska paja när du kör hojen = livsfarligt

jag rekommenderar heller inte biltemas bromsklossar, förra ägaren monterade såna och dom glappade i oken. Mkt.

Men olja, och kedja verkar vara bra kvalite på. Oljefilter kan du köpa org. det skiljer inte så stora pengar för att det ska vara värt att tumma på.

Kan bekräfta att batteriet funkar finfint.

edit: för att citera mig själv angående en annan biltemaprodukt
Jag har inte provat på biltemas depåstöd, men för att gå lite OT kan jag istället berätta att jag har erfarenhet utav deras mc-lyft.

Jag blev jävligt frustrerad vid första användningstillfället, utav allt pumpande och pumpande när hojen till synes inte rörde på sig uppåt.. tills jag såg att tryckcylindern hade exploderat och oljan hade runnit ut :crash

Last edited:
Biltemas batteri, olja och drivpaket har jag testat, Funkar kanon:tummenupp

Edit: Menade inte drivpaket utan bara kedja såklart.

Last edited:
Olja och oljefilter sitter på hojen nu och den funkar kanon! Vet inte, men jag misstänker att oljefiltren kommer från Vesrah. Kan inte bekräfta det, men det vore intressant att jämföra ett sådant med Biltemas oljefilter. Har bara sett Vesrahfiltren på bild och inte hur de ser ut inuti. Kanske skulle beställa ett sådant och jämföra nästa gång:)

enligt min polare som är mc mek så är deras bromsklossar värdelösa..klossarna slits direkt och kan skada skivbromsen..ja skulle hellre köpa orginial...det är värt pengarna..hellre de än att grejern ska paja när du kör hojen = livsfarligt

original.......va är det?

Haha - återigen en tråd full med subjektiva omdömen helt utan objektivitet.

*tummen upp*

Jag litar inte på biltemas oljor längre... Min cross skar pga biltemas olja troligen :(

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti