Biltema MC-olja, Racing 10W–40

Statoil, OKQ8, Biltema, Castrol, Motul, YamaLube, Quakerstate. Vem fan bryr sig när oljan klarar klassningen och ofta med råge.
Min bil ska gå på en specialolja, Castrol GDI, typ 189:-/litern. Kör den på Castrol Magnatec 10W-40 eller 5W-40.
Har snart rullat 2000 mil på den oljan och den har inte uppvisat några konstigheter annat än normalt för en japan med 20K mil på nacken.

... däremot så kan jag inte förstå varför Biltema inte kan saluföra en så vanlig ojeviskositet som 10/40 på sin mineralolja så att man åtminstone har två sorter att välja mellan när de har t ex tio olika sorters plastkapslar :va.För övrigt så har deras 15/40 mineralolja fungerat fint i hojmotorn under 200 mil.Om den sedan är tappad på planeten skrot i en menlös dunk utan flott etikett på skiter jag i när den uppenbart gör sitt arbete väl.Har något hänt med motorn i framtiden pga deras olja så ska jag återkomma ... :crash

(Har för närvarande gjort en utvärdering i ämnet till Biltema oljans nackdel ... http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=5258)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...