Biltema LED-blinker installation

Jag har kopplat in LED blinkers idag med biltemas motstånd och jag kopplade som det visade på baksidan av förpackningen. Dock är jag inte helt nöjd för jag tycker att det fortfarande blinkar lite snabbt, kan det va så att det är för lite motstånd?

Sry att jag stal din tråd.

Vilka blinkers är det som är motstånds fria från biltema? Länk tack.

Nu har elektriker killen varit förbi igår och lödit kablarna, kollat kopplingen och det stämmer. ÄNDÅ går säkringen = jag ger upp

Last edited:

Nu har elektriker killen varit förbi igår och lödit kablarna, kollat kopplingen och det stämmer. ÄNDÅ går kopplingen = jag ger upp

Vilka motstånd har du? vilka blinkers? och vad var det för lampor som satt i blinkersen orginal? hur många watt?

så kan jag säga vad som är fel sen :)

Nu har elektriker killen varit förbi igår och lödit kablarna, kollat kopplingen och det stämmer. ÄNDÅ går säkringen = jag ger upp

Jag har kopplat på samma sätt som du med likadana blinkers och motstånd, inga problem alls. Felet ligger nog nån annanstans.

Jag har kopplat in LED blinkers idag med biltemas motstånd och jag kopplade som det visade på baksidan av förpackningen. Dock är jag inte helt nöjd för jag tycker att det fortfarande blinkar lite snabbt, kan det va så att det är för lite motstånd?

Sry att jag stal din tråd.

Ja då är det så. Många hojar har 21w lampor, byter man då alla fyra blinkare behöver man förmodligen 4 motstånd när det gäller biltemas. Jag behövde bara 2 då jag bara har 10w lampor original.

Last edited:

Slet mitt hår igår när jag monterade biltemas blinkers. Jobbar som elektriker så jag tänkte att detta blir lätt. Efter mycke letande hittade jag att ena bakblinkersen ledde över plus till höljet så att när jag skruvade fast skylthållaren i chasssit blev det kortis och säkringen for.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back