Min erfarenhet av att kränga på och av däck är att Biltemas krängare funkar skapligt.
Alla däck sitter olika hårt och jag har lyckats böja "hävarmen" just där "spaden" sitter. (men den funkar än)
För 17" bakdäck tycker jag även att infästningen för spaden inte är tillräckligt passande. då den inte hela vägen är lodrät, med andra ord, ju högre upp spaden är (pga. däckets högre höjd) ju mer vinklas den, och chansen att repa fälgkanten är större, detta avhjälps lätt med en fil för dom som har mkt tid, eller med en vinkelslip för dom som har brottom.
Biltemas däckjärn är inte dom bästa, vi har totalt 6 st av de mindre varianten och samtliga är böjda (man bör ha de mindre för att kunna böja järnen inne i fälgen)
Mao. köp dom hos crossmc handlaren istället. det blir billigare i längden.
Någon efterfrågade den lilla "klämman" som var med i föregående film - den som man använder en skiftnyckel till.. skulle ja haft en sån skulle jag bli galen, riktigt så lätt är det inte att pressa ihop däcket som han gjorde för hand alla gånger, det innebär att man får ta om en massa och då är det bra mkt bättre med en krängare ala biltema
Använd diskmedel (Yes tex.) som glidmedel när man kränger på de nya däcket, de funkar alltid.