biltema bromsbelägg

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
r1
ska byta broms belägg å skivor tll en 9-5 -99, kolla på biltema där både skivor å beläggen var billiga, men är dom nått att ha???

Håller lite kortare tid och lite sämre kvalitet.

Vill du ha lite bättre saker men fortfarande billigt så kör biltema bak och ordentliga saker fram.
Mekonomen är bra kvalitet men lite dyrare.

För ännu bättre saker:
För slitzade skivor till bra pris kolla i www.Rolleslitz.se han gör till dom flesta bilar mot beställning.
Har bara bra erfarenheter av honom.

Normalt sett så spyr jag på allt vad micro heter men just deras bromsgrejer är kanon, Brembo i anonym förpackning är det...

Kör på biltema skivor och belägg i min volvohäck... Inte märkt att dom slits snabbare än orginal

r1man skrev:
2653479 ska byta broms belägg å skivor tll en 9-5 -99, kolla på biltema där både skivor å beläggen var billiga, men är dom nått att ha???
jag skötte servicen åt ett taxibolag som körde just SAAB, dom provade med Biltemabromsar, men slutade eftersom dom hade ungerfär halva livslängden mot orginaldelar.
Kvallitet kostar helt enkel. men med tanke på att man byter bromsar var 5000:e mil så ser jag ingen anledning till att snåla.:)

crashtestdummy skrev:
2653692 jag skötte servicen åt ett taxibolag som körde just SAAB, dom provade med Biltemabromsar, men slutade eftersom dom hade ungerfär halva livslängden mot orginaldelar.
Kvallitet kostar helt enkel. men med tanke på att man byter bromsar var 5000:e mil så ser jag ingen anledning till att snåla.:)

men då var det bergis halva priser då :)
så länge man inte kör som en vettvilling med hårda inbromsningar så kan man nog köra med dom.. dom slits lite fortare men kostar desto mindre :)

biltema är hälften så dyra som konurrenterna så jag köpte bromsbelägg till min Snaab! Och de funkar bra!

Micros belägg rockar!

Jag köpte bromsskivor från mekonomen, då stod det brembo på dem, det är ju inge racingprylar men inte fel iallafall!

blizzer skrev:
2653697 men då var det bergis halva priser då :)
så länge man inte kör som en vettvilling med hårda inbromsningar så kan man nog köra med dom.. dom slits lite fortare men kostar desto mindre :)
jo men du får ju dubbla arbets- och stilleståndskostnader. :näsblod
men gör man det själv på sin privata bil så kvittar ju det.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back