Bilstereo - någon som vet hur man kopplar?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Har återinstallerat en Sony CDX-S2220 CD/MP3/Radio i bilen och fått ett irriterande problem på halsen. Varje gång jag tar ur bilnyckeln försvinner alla förinställda radiostationer och om jag lyssnade på en CD återgår den till början istället för att fortsätta där jag slutade.

Jag har ett tydligt minne av att det fanns ett sätt att fixa detta beskrivet i manualen som jag inte har kvar. På Sonys hemsida har jag laddat ner en PDF av manualen men där står ingenting om detta. Man skulle koppla ihop eller isär två sladdar minns jag. Men vilka och var det verkligen så? Någon som vet? Det är smärtsamt irriterande att höra radion brusa på FM 87,5 varje gång man startar bilen. :4skrika

Nyteknik skrev:
Har återinstallerat en Sony CDX-S2220 CD/MP3/Radio i bilen och fått ett irriterande problem på halsen. Varje gång jag tar ur bilnyckeln försvinner alla förinställda radiostationer och om jag lyssnade på en CD återgår den till början istället för att fortsätta där jag slutade.

Jag har ett tydligt minne av att det fanns ett sätt att fixa detta beskrivet i manualen som jag inte har kvar. På Sonys hemsida har jag laddat ner en PDF av manualen men där står ingenting om detta. Man skulle koppla ihop eller isär två sladdar minns jag. Men vilka och var det verkligen så? Någon som vet? Det är smärtsamt irriterande att höra radion brusa på FM 87,5 varje gång man startar bilen. :4skrika

du måste leta upp den kabeln som har konstant 12 v i sig varesig bilen är av eller på.. sen ska den in i rätt ställe med, i bilstereon :gnissla

Låter som en V.A.G. bil av nån sort... :hihi
Skifta gul och röd för att få konstantström på rätt stift i ISO-kontakten vill jag minnas.

Cyanid skrev:
du måste leta upp den kabeln som har konstant 12 v i sig varesig bilen är av eller på.. sen ska den in i rätt ställe med, i bilstereon :gnissla
Det där med "rätt ställe" är troligen en ganska viktig detalj.

Ulf W skrev:
Låter som en V.A.G. bil av nån sort... :hihi
Skifta gul och röd för att få konstantström på rätt stift i ISO-kontakten vill jag minnas.
Det stämmer: Skoda Fabia. Tack för tips! Ska kila ner i garaget och testa. :tummenupp

har du en voltmeter så är det att föredra...inte bra o koppla fel..men med en så kan man koppla sladdarna rätt in i stereon..fick göra det på turbo legacyn.

jag hatAR BILSTERIO o annat skit :mad: :huvet
jag får alltid fixa det o de funkar aldrig första gången jag slår på skiten....varför mig :3freak

Ulf W skrev:

:nicka That's affermative sir. Ten four. :)

Friskt kopplat hälften brunnet. :yoparty

Edit: Dessutom brukar det inte hända speciellt mycket om du kopplar fel. No worries mate.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...