Bilsport och MC - Ger inte ut pengar när det behövs!!

Med bil räcker ju stämpel. Varför måste man för MC spara kvitton? Är inte stämpel duglig nog?

Du kunde ju lika gärna ringt en psykolog och frågat om du kunde köra hojen till verkstaden. :)

Nej vet du, beklagar, den här får du ta på dig själv. Bilsport borde dessutom skärpa sig och inte maskinskadeförsäkra en 6 år gammal kalsong. Dåliga affärer.

Frågan var generellt ställd och inte till TS då inlägg i tråden påpekar att man måste ha kvitton sparade i serviceboken...

Gissar att den är servad enligt bok, men hemma i garaget.
Då är det bra om man har ordning på sina kvitton.

Som sagt denna tråd säger nog mer om Hyosung än om Bilsport och MC. Har tidigare varit inne på Hyosung mycket på grund av ekonomiska skäl, men nu verkar det mer och mer kännas som att man bara är dumsnål.

för mig känns det inte som att bilsport är det mest girigaste bolaget på marknaden om vi säger så. Jag hann betala in ca 2000 kr till bilsport å de har väl snart kommit upp i 100 000-tals kronor i mitt ärende å då har vi inte ens börjat prata om ärr och invaliditet. De löste in min hoj utan att tjafsa, de har t o m betalt knästöd till mig som de inte BEHÖVER men gjorde det av välvilja.

I ditt fall handlar det helt enkelt om Serviceboken, utan den får du inget ifrån varken f-bolag eller tillverkaren i ett ev. garantiärende. Lider verkligen med dig. Men som tips till alla som är i klammer med sinaf-bolag, får ni nått påstående ifrån handläggaren så be denne hänvisa till vart någonstans i det finstilta avtalet det står. En lärdom vi alla får lära oss vid nått tillfälle, förhoppningsvis vid ett billigt sådant

Last edited:
Måste instämma i kören.
Att börja lipa för att ett FB kräver rimlig dokumentation som styrker att man fullgjort sina åtaganden är patetiskt.
Jag skulle byta bolag direkt om dom INTE gjorde det.

Att det dessutom gäller ett FB som (för ovanlighetens skull) har ett utomordentligt gott rykte när det gäller
kundservice i samband med skadereglering gör det hela riktigt larvigt :arsele

Det är ett surt läge men som många påpekat tidigare är inte försäkringsbolaget mekaniker. Du skulle ringt en verkstad först och främst! Sedan kunde du ringa försäkringsbolaget och fråga vad som gäller med maskinförsäkringen.

"Även fast ägarna innan och jag har servat den själv. Men det tror dom inte på."

Frågan är ju hur kompetent du är att serva om du ringer en "försäkringsrådgivare" när det börjar rassla i maskin, service kan innebära mer än att tvätta och byta olja o filter.

Köper man en gammal hoj av ett lågprismärke, dessutom utan att servicen är dokumenterad så kan man inte begära att FB skall se till att hålla igång hojen när det rasar. Fattar inte ens hur det kan finnas en maskinskadeförsäkring gällande på en -06a.:confused:

Tråkigt såklart, men...

Regel nr 1: Kör inte hojen om du är orolig.
Regel nr 2: Kör inte om hojen låter konstigt (sål länge det inte är ett vinande ljud och du VET exakt vad det är)
Regel nr 3: Kör inte hojen om den tappar effekt.

:fakta

Tråkigt såklart, men...

Regel nr 3: Kör inte hojen om den tappar effekt.

:fakta

Stämmer precis, alltid när jag har kört hojen några dagar så tycker jag att den tappat effekt. Då kör jag den inte....Sedan när man tar fram efter några dagar så tycker jag den går riktigt bra igen.

:tummenupp

Last edited:
Fast har inte bilsport och MC krav på att hojen ska vara servad av en för märket ifråga AUKTORISERAD verkstad?
Kompisen hade en hoj motorn rasa på, och dom vägra ta den på maskingarantin för den firman han anlitat för servicen hade förlorat märkesverkstadsstatusen strax innan han lämnat in den utan att uppdatera sin hemsida.

Ingen ifylldservicebok av auktoriserad verkstad, eller kvitton= noll ersättning. Precis som det ska vara. Sen spelar det ingen roll hur mycket du än påstår att du servat hojen själv. Du är med största sannolikhet chanslös även om du försöker driva det vidare

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti