Korta svaret; har du hojen i låst garage?
Jag har fått många erbjudanden från Bilsport o mc genom åren. De har alltid varit billiga/billigast (minst dyra).
Jag ringde eller blev uppringd av en säljare. Vi pratade länge och väl om försäkringar, villkor, resor och allt möjligt. Jag frågade specifikt och tydligt om detta med låst garage. Det var ju nytt och därför intressant. En deal breaker.
Jodå, det var borttaget nu. Så jag slog till och han kontaktade mitt dåvarande försäkringsbolag för annullering på årsförfallodagen. Jag fick hans direktnummer.
Sedan kom försäkringsvillkoren som jag då läste igenom noggrant. Finns det något tråkigare?
Jodå, kravet fanns fortfarande kvar. Visserligen gällde försäkringen men med kraftigt höjd självrisk.
Jag ringde upp säljaren och påtalade att kravet fanns kvar och att jag frågade specifikt om detta. Ja men då hade han missuppfattat mig. Jorå. Samtalen spelas in. Jag tror inte att han behövde gå tillbaka och lyssna.
Jag ringde mitt försäkringsbolag och annullerade annulleringen. Tack för allt Bilsport o mc.
Jag hade Svedea ett par år pga att if var för dyra. När de sänkte då bytte jag tillbaka till if.
Jag har dåliga erfarenheter av Trygg-Hansa, deras handläggare. Blev påkörd i rondell med bilen. Bytte allt till if efterser det.
TH äger eller återförsäkrar Bilsport o mc eller nåt vilket jag såg och ser som en nackdel.
If och Svedea är hur trevliga som helst.
Jag har inte fått en krona av mina hojförsäkringar sedan vi blev bestulna på rivieran 1983 så vad vet jag.
OT, lite surt är det ändå att min moped endast kan försäkras helårsvis. Endast trafik 120 kr/mån. Två av mina tre hojar är billigare, en hel- och en halvförsäkrad.