Bilsport & mc

hockeyliran

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
Daytona 675 -07
Hej!

Går det inte att försökra en Yamaha r6 på denna sida? hittar inte riktigt den, eller är jag bara dum? Har ni något annat bra bolag för denna hoj isåfall? :va

Nä, jag tror inte de försäkrar såna däringa livsfarliga hojar. :(

Nepp totalt livsfarlig är just r6an, jag dör minst 1 gång i veckan när jag åker runt på min.

Lättast är väl att slå dem en signal och höra med dem.

Vad jag har förstått så försäkrar inte Bilsport & MC sporthojar överhuvudtaget.

Möjligt att dom gör undantag för äldre Honda, Yamaha och Suzuki dock (80-tals sporthojar) då dessa skulle kunna försäkras som Classica (20 år eller äldre).

Glöm det!
Dom försäkrar inte sporthojar. Inget med kåpor alltså.

Försäkringsbestämmelser gör att dom måste erbjuda trafikförsäkring till alla
hojar men priset får dom förstås sätta som dom vill.
Trafik för en R6'a lär nog ligga på 20 papp eller mer så det blir nog till att ringa
ett annat bolag...

Jag ser inte att just sporthojar är så "himla" farliga om man jämför med andra... Alla hojar har en kapacitet att kuna köra ihjäl folk. Om ni förstår vad jag menar.

De försäkrar inga sporthojar överhuvudtaget, ringde dit bara för att höra deras svar när jag skulle försäkra nya hojen. Kärringen (vilken typ:brinnerup!!), som ger informationen skrattar hånfullt direkt när man nämner bara ordet sporthoj, och sen när jag nämnde att hojen är fabriksny, ja, då var det nästan dags för hjärtattack för henne:D :arsele Måste ha varit gamla sortens svenska avundsjuka personifierad:arsele

Hade mina f d hojar försäkrade där och det funkade helt OK, men har man sporthoj (ej veteranklassad) så behöver man inte bry sig om att ringa ens dit.

Folksam tar in alla hojar, sen kan t ex Salusansvar ha också "OK" premier beroende på var man bor osv. För mig var Folksam billigast, även utan SMC-medlemskap.

Jag ser inte att just sporthojar är så "himla" farliga om man jämför med andra... Alla hojar har en kapacitet att kuna köra ihjäl folk. Om ni förstår vad jag menar.

Jo, men det där finns det statistik på, och den statistiken grundar försäkringsbolagen sina premier på. :)

Jag är otroligt glad att Bilsport & MC finns. Men så får jag ju nöja mig med en 72-hästars tjejhoj också.

Olycksstatistiken säger tyvärr att sporthojar är en stor risk för försäkringsbolagen, vilket i sin tur ger att premierna är därefter.

Supernöjd med Bilsport o MC. Alltid varit bra att ha att göra med. Bra att det finns ett bolag som håller nere sina premier på "vanliga" cyklar. Helförsäkring/helår 5500:- på min GSX1400 -04.

Jag hade min Buell XB 12 R där utan några problem.
och när olyckan va framme så löste dom allt och på mindre en vecka så va allt klart.
o jag kunde börja söka ny hoj.
Har bara gått att säga om dom.

Ringde på en Daytona 675 förra året, de försäkrar sporthojar med kåpor men endast trafik/helår och då var det 24000SEK.

Lite roligt när Daytonan har 123HK/675cc medan Speed Triplen har 131HK/1050cc och den går att få helförsäkrad :va. Det går att försäkra CBR600 från 90-talet men då ska man vara över 30 :huvet.

Lycka till, det brukar behövas

kunde försäkra min kawasaki z1000 där .. men jag ringde å frågade om cbr 1000 rr .. då sa hon att dom inte försäkrar dessa hojar

Jag har min hoj på Bilsport & MC. Kostar ca 4000 helår och helförsäkrat.
Vet inte vad de klassar en B-King som, men de tog iaf emot den.
När den gick omkull i fjol, så var de hur bra som helst.:)

Glöm det!
Dom försäkrar inte sporthojar. Inget med kåpor alltså.

Försäkringsbestämmelser gör att dom måste erbjuda trafikförsäkring till alla
hojar men priset får dom förstås sätta som dom vill.
Trafik för en R6'a lär nog ligga på 20 papp eller mer så det blir nog till att ringa
ett annat bolag...

jag hade kåpor på min:D

Märkligt att en Buell 1125 CR går fint att välja i listan men inte en 1125 R

Det är exakt samma hoj (förutom kåpan då)

De försäkrar inga sporthojar överhuvudtaget, ringde dit bara för att höra deras svar när jag skulle försäkra nya hojen. Kärringen (vilken typ:brinnerup!!), som ger informationen skrattar hånfullt direkt när man nämner bara ordet sporthoj, och sen när jag nämnde att hojen är fabriksny, ja, då var det nästan dags för hjärtattack för henne:D :arsele Måste ha varit gamla sortens svenska avundsjuka personifierad:arsele

Hade mina f d hojar försäkrade där och det funkade helt OK, men har man sporthoj (ej veteranklassad) så behöver man inte bry sig om att ringa ens dit.

Folksam tar in alla hojar, sen kan t ex Salusansvar ha också "OK" premier beroende på var man bor osv. För mig var Folksam billigast, även utan SMC-medlemskap.

Håller med om kärringen som är grinig o eländig när hon svarar i telefon
Knappast kundvänlig , totalt oresonlig vill jag påstå :gnissla
Hade en del med det bolaget o göra när jag hade buell, icke mera kund där iaf,

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...