Bilsport & MC, WOW!

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Ring runt lite och kolla försäkringen på min Suzuki RGV250SP...lite skillnad om man säger så!

Länsförsäkringar ville ha över 30k för helförsäkring/helår, medans på Bilsport & MC fick jag en premie på 1892:- för hel/hel(!)
Helt oootroligt! Detta för att de ger oss stackars 18 åringar en rabatt då vi tvingas köra 25kw maskiner tills vi blir 20, också går de efter den strypta effekten!
Dock blir premien högre efter 20 års ålder... :(

Tack Bilsport & MC, det känns som om jag kommer att skriva under på en sådan försäkring! :tummenupp

Jag har försäkrat min 125:a på bilsport & mc, kostar mig 4000kr om året, det är också helförsäkring.. det skulle kosta 8000någon ting att försäkra den på Trygg Hansa...
Det ända felet är att det kostar 10.000kr i självrisk vid singel olycka.

Jo, det är ju rätt surt.
Det är ju självrisken för vagnskada som är 10 000 spänn, men om man krockar, räknas skadorna på hojen som vagnskador?
Det gör de inte va? Det är väl bara om man vurpar ensam av egen klantighet? :confused:

Nej nej...krockar DU så är det = vagnskada = 10k.
Om ngn krockar med DIG, som vanligt = gratis för dig.

Men När jag hade min MC på Bilsport så hade jag med 10k i självrisk, men kollade samtidigt på folksam vad premien var där o då var den ca. 3k högre och deras självrisk var på 6k,
summasummarum = samma i slutänden.

/Niklas

Jäpp. Se nu för fan till att ha kvar strypningarna bara! Annars lär denna gyllene försäkring försvinna illa kvickt.

Så vitt JAG vet så sitter fortfarande strypningarna kvar...den är ju reggad 22 kw... :rolleyes:

Nummer till Försäkringsbolag

Tjena jag är rätt ny här och fattar typ noll, men har hört att Bilsport & Mc är ett bra försäkringsbolag så jag skulle vilja ha hjälp med att få numret till dom.....

Calle NSR skrev:
Jag har försäkrat min 125:a på bilsport & mc, kostar mig 4000kr om året, det är också helförsäkring.. det skulle kosta 8000någon ting att försäkra den på Trygg Hansa...
Det ända felet är att det kostar 10.000kr i självrisk vid singel olycka.

Gör som jag...
kör en gammal hoj och få en låg premie.

Betalar 1214:- hel/helår och 3000:- i självrisk...
1500:- när jag fyllt 25.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...