Bilsport & MC Specialförsäkring

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Klotade Lördagen den 15/5 och slog mig ordentligt. Klarade mig okej om man nu tänker på senaste tidens olyckor. Ordentligt blåslagen och kross skador på mjukdelar, inget som inte läker.

Låg hemma, tuggade värktabletter och grämde mig som fan över hojen och det obligatoriska telefonsamtalet till försäkringsbolaget :(

Ringde in skadeanmälan Måndag 17/5 och förväntade mig en massa tjafs. Man läser ju här på SH om incidenter med FB där det blir bråk om allt bara för att FB inte vill betala ut pengar.

Till min förvåning blev jag vänligt bemött av bilsport & Mc.. Oj då, men hur gick det med dig då??

Förvånad som fan förklarade jag olyckan, och att jag tänkte frakta hojen till Italia bike Center själv för utredning ang skador. Inga problem du behöver inte frakta hojen. Vi gör det, vi hämtar hojen och kör den dit du vill svarar Markus i telefon.

27/5 Chrisse på italia bike center ringer mig och informerar att skade reglerare varit hos honom och tittat på hojen.

Idag 1/6 ringer. Chrisse till mig och säger att han har en likadan hoj "on hold" allt han behöver är klartecken om dom ska lasta den och att jag måste ringa skadereglerare och få klartecken om det blir inlösen.
Ringer skaderegleraren och det blir inlösen med 100% eftersom bilsport & MC har 24 månaders fullvärdesgaranti om du är första ägaren.

Nästa vecka är det leverans av en likadan hoj med effektsystem tack vare en toppenfirma som ITALIA BIKE CENTER och ett toppen försäkringsbolag som BILSPORT & MC

OBS. Detta har jag inte skrivit som reklam. Jag är bara så jävla glad att allt gick så bra. Bättre företag än dessa blir det svårt och slå.

Härligt att höra, hoppas du repar dig.
Har även jag bilsport, men jag hoppas jag inte behöver utnyttja min försäkring under sommaren :gnissla

Härligt att höra:tummenupp! Har oxå bara bra erfarenheter från Bilsport o Mc efter min lilla olycka förra året:)

Precis som man ska förvänta sig av ett företag man ger en massa tusenlappar till per år. Bra där!

Grymt FB! :tummenupp
Hoppas du inte är dumsnål nu och väljer ett annat bolag om du hittar en premie som är någon tusenlapp lägre, nu vet du att detta bolag håller vad det lovar!

Känns bra att höra. Är själv kund hos både samma FB och samma MC-handlare.:tummenupp
Hoppas kroppen läker fort, på't igen bara.

Har också bra erfarenhet av Bilsport o Mc. Kastade Hypermotarden och ringde upp dom dagen efter.
-Vad hände sa killen?
-Jag tappade framhjulet, svarade jag.
-VA, tappade du framjulet ???????
-Nä, jag menar att det släppte fram såklart.
-Åh va skönt, jag trodde det trillade av ;/

Well, kul mitt i eländet i alla fall.

Jag vurpade 20 sept 2009 o blev sjukskriven till 31 jan 2010
Som egenföretagare är det en mardröm, men Crawford som reglerar ekonomin åt Bilsport & Mc har försökt hjälpa till på alla sätt o deras sköterska har ringt var 6:e vecka för att följa upp mina skador.

Hojen blev fixad utan problem o när jag upptäckte ytterligare skador/ sprickor när jag började säsongen så kom deras besiktningsman hem till mig o kolla på hojen o nu ska resten fixas snarast när jag har tid/lust.

Jämfört med tidigare kontakter med FB så har den här resan varit bekäm.

Verkar som Bilsport & MC är försäkringsbolaget att ha, har haft duster med FB tidigare ang personskador och kammade hem noll..

Men det jag är mest imponerad över är Chrisse på italia bike center. Det skulle inte bli några leveranser till Svedala av svarta Ducati Streetfighter S. Han fixade det till mig inom 2 veckor :Bugar :Bugar

Jodå, Bilsport & MC är bra och smidiga att ha att göra med.
Enda nackdelen (om det nu är en nackdel) är att de inte försäkrar många sporthojar, framförallt moderna sporthojar (1995 och framåt).

PS, jo jag vet att de måste lämna trafikförsäkring på alla men det är ju helförsäkring man vill ha.

Håller med de andra i tråden, Bilsport & MC är riktigt bra.
De har dessutom mängdrabatt (50%) om man har mer än en hoj!!!

Utöver det kan jag även rekomendera Moderna Försäkringar (där Bilsport & MC är en del) för hem och bil... Nästan halva priset jämfört med övriga FB :tummenupp

/issi

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!