Bilsport&MC försäkrings fråga........

Kristijan

Medlem
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
SV650S K4 Såld! Yamaha R6 -02 utagen -03 Såld - Nuvarande hoj Yamaha YZF-R1 -98
Hej!

Jag har hojen försäkrad nu hos Folksam, avställningsförsäkring, halv 5500-6000kr tror jag då i årspremie......
Hos Bilsport&MC så fick jag jo ungefär samma pris fast på basförsäkring , alltså jag får inte ställa av när jag inte kör. Då blir det jo mycket dyrare...
Min fråga är nu, om jag skulle göra en ägarbyte, att frugan står som ägare och at vi tecknar en 30+ försäkring på henne hos Bilsport&MC så kommer halvförsäkringen där kosta :confused: 1753:-......

Kan jag göra så eller?
Hon har ingen körkort men vill ta o övningsköra+ hon kan väl "låna" ut MIIIIIIIIIINNNNN hoj till mig? Eller?

Here we go.. :corn

Kristijan skrev:
2647791 Hej!

Jag har hojen försäkrad nu hos Folksam, avställningsförsäkring, halv 5500-6000kr tror jag då i årspremie......
Hos Bilsport&MC så fick jag jo ungefär samma pris fast på basförsäkring , alltså jag får inte ställa av när jag inte kör. Då blir det jo mycket dyrare...
Min fråga är nu, om jag skulle göra en ägarbyte, att frugan står som ägare och at vi tecknar en 30+ försäkring på henne hos Bilsport&MC så kommer halvförsäkringen där kosta :confused: 1753:-......

Kan jag göra så eller?
Hon har ingen körkort men vill ta o övningsköra+ hon kan väl "låna" ut MIIIIIIIIIINNNNN hoj till mig? Eller?

Ojoj, nu blir det halshuggning av moraltanterna. ;)

Varför ringer du inte till bilsport och mc och ställer samma fråga som du nyss gjorde..? Det känns ändå som om de vet hur det fungerar med just deras försäkringar..

Hmm killen joinade 2005-08-30:va Å har missat att sk skenförsäkring......................... på SH

CayLe skrev:
2647798 Ojoj, nu blir det halshuggning av moraltanterna. ;)

Varför ringer du inte till bilsport och mc och ställer samma fråga som du nyss gjorde..? Det känns ändå som om de vet hur det fungerar med just deras försäkringar..

Det är nog bäst att han gör det, jag vill minnnas att bilsport o mc har lite special för vagnskadan om inte ägaran kör hojen...
Men är det bara halvförsäkring så bör det ju va hel ok!

Förstår inte varför man frågar här för att så ett osäkert svar som oftast bygger på rykten! Bättre att ringa och få fakta!

Ha ha ha......
Är lite osäker måste jo fråga innan man ringer o gör bort sig....
Det är jo så att hon med vill ha A kort o ska börja övningsköra nu till våren i vilket fall, o då när jag kollade upp vad en hoj skulle kosta o försäkra på henne !!!:va Det är jo skillnad 6000:- och 1763kr i Halvförsäkring joooo Jag är 26 o hon 30, o så bara för hon är tjej......:va Fattar inget.

Det blir jo ändå att HON lånar den när den står på mig......
Moralen ha ha ha .....Bryr jag mig inte om. Det är jo inget fel i det hela, bara dummt o betala aaaaaalldeles för mycket, om man nu inte måste.....
Eller?

CayLe skrev:
2647798 Ojoj, nu blir det halshuggning av moraltanterna. ;)

Du kan väl inte ens teckna 30+ föräkring utan att ha haft kortet i minst 5 år?

Oftast brukar 30+ och liknande försäkringar endast gälla om den som kör fordonet är över 30. Så "hon" kan inte låna ut din hoj till dig då du är under 30.

Men som sagt ring och kolla vad som gäller för Bilsport & Mc.

Är det vekrligen så? Eller snackar du skit?:va
Då får jag inte låna ut hojen till henne heller om jag nu skulle ha den som jag har den nu, Bas försäkring....Eller?

Sen så var det nästan samma summa (1845:-) för en halvförsäkring, då jag kollade om jag kan ta hojen på henne - Tjejförsäkring. Därigen 6000:- och 1845:- är skillnad.
Då får hon verkligen inte låna ut hojen till mig, hmmmm....Jävla skit.
+Är mest rädd för trafikförsäkringshöjningen, om det nu blir nån i år? Så man inte ligger där med 15 000:- i HalvF.

Nu har jag den försäkrat hos Folksam Avställningsförsäkring, och jag tycker inte det är så farligt med 6000:- då jag kan ställa av den om jag nu inte ska köra nån vecka, det är bara att när den trafikförsäkringssmällen kommer så, vill man jo ha det ordnat ;).

Samme skrev:
2648365 Du kan väl inte ens teckna 30+ föräkring utan att ha haft kortet i minst 5 år?

Ahhh, jag ringer dit o kollar med dom...
Ingen har jo nån vettig svar här ändå....

Last edited:
Kristijan skrev:
2648706
Ahhh, jag ringer dit o kollar med dom...
Ingen har jo nån vettig svar här ändå....

Hmm kollade upp nu. Står inget om det i villkoren för 30+ bara för 24+. Men det är väl bästa att ringa och fråga förstås.

Jag tackar så hemskt mycket!
Var på deras hemsida hitade du villkoren för dom olika försäkringsalternativen?

Samme skrev:
2648754 Hmm kollade upp nu. Står inget om det i villkoren för 30+ bara för 24+. Men det är väl bästa att ringa och fråga förstås.

Kristijan skrev:
2648354 Ha ha ha......
Är lite osäker måste jo fråga innan man ringer o gör bort sig....
Det är jo så att hon med vill ha A kort o ska börja övningsköra nu till våren i vilket fall, o då när jag kollade upp vad en hoj skulle kosta o försäkra på henne !!!:va Det är jo skillnad 6000:- och 1763kr i Halvförsäkring joooo Jag är 26 o hon 30, o så bara för hon är tjej......:va Fattar inget.

Det blir jo ändå att HON lånar den när den står på mig......
Moralen ha ha ha .....Bryr jag mig inte om. Det är jo inget fel i det hela, bara dummt o betala aaaaaalldeles för mycket, om man nu inte måste.....
Eller?

Man måste stå som ägare för att få försäkra ett fordon, så i så fall så måste ni göra ett ägarbyte så hon står som ägare

Som basförsäkring hos dom, så får du låna ut hojen till vem du vill t.o.m grannens katt...:)
Här har du lite info från deras sida:

"30+" är försäkringen för dig som är mc-ägare och har fyllt 30 år. Om du lånar ut mc:n ska föraren ha fyllt 30 år eller vara tjej.

Trafik: 1 000 kr
Brand: 1 000 kr
Stöld: 2 000 kr/5 000 kr om mc:n inte varit låst med två skilda godkända lås
Räddning: 1 000 kr
Rättsskydd: 20 % av kostnaden, lägst 1 000 kr
Vagnskada: 3 000 kr

"Bas" är försäkringen för dig som vill ha möjligheten att låna ut din mc utan att behöva tänka på att föraren måste uppfylla några krav

Självrisk priserna är dom samma som ovan dock skilljer Vagnskadan: 10 000 kr

:arsele

Edit: Jag var nästan först...!! :mad:

:tummenupp Tack så mycket TonyBoy!
Kunnde du inte sagt det innan:D ha ha ha

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...