Bilsport & MC försäkring

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Sitter och kollar på lite olika CBR 600F hojjar och tänkte kolla vad dom kostar i försäkring hos bilsport mc, men jag kan inte hitta den i deras lista (bara års 87-90). Har den någon annan officiell beteckning?
Går det att ha deras basförsäkring under t.ex. jun-aug och sen använda deras garageförsäkring resten av året? (antar att den är bra mycket billigare).

Bilsport & MC försäkrar inte alla sporthojar. Speciellt inte klass 7 hojar.

iceaway skrev:
Sitter och kollar på lite olika CBR 600F hojjar och tänkte kolla vad dom kostar i försäkring hos bilsport mc, men jag kan inte hitta den i deras lista (bara års 87-90). Har den någon annan officiell beteckning?
Går det att ha deras basförsäkring under t.ex. jun-aug och sen använda deras garageförsäkring resten av året? (antar att den är bra mycket billigare).
Kolla med if skadeförsäkringar istället, de har märkesförsäkring för honda. Det billigaste jag kunde hitta.

Ok, får kolla upp det där med If. Men har för mig att dom inte gillar helförsäkring på sporthojjarna :S

Ingen som vet hur det är med garageförsäkringen?

iceaway skrev:
Ok, får kolla upp det där med If. Men har för mig att dom inte gillar helförsäkring på sporthojjarna :S

Är inte säker på att cbr 600f går som klass 7 hoj. men somsagt inte helt säker.

bilsport har 1 års avtal. Även fast du ställer av hojen så får du pynta för trafikförsäkring ändå. Avtalet upphör inte att gälla fören du sålt hojen eller skrotat den.

philsson skrev:
bilsport har 1 års avtal. Även fast du ställer av hojen så får du pynta för trafikförsäkring ändå. Avtalet upphör inte att gälla fören du sålt hojen eller skrotat den.

Ajdå, ingen chans att bara få betala 1/4 av årsförsäkringen alltså. Då blir det dyrt :huvet

Jag betalar 879kr i månad halv/helår hos Folksam för min klass 7 hoj. Bra pris tycker jag så provar dom...

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda