Bilsport MC, försäkrar de fler modeller än de som står på sidan?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Det enda trygghansa var billigt på är gamla sporthojar kring 90 för mig som är 19 år ung. Ska kolla folksams smc försäkring, men annars blir det nog trygghansa nästa sommar. Om jag tycker att jag har råd mer sporthoj vill säga annars lutar det åt en TRX850 och där lär bilsport vara billigast.

Dom tog min Honda VTR SP1...... Tyckte det var konstigt men dom fick bilder och regnummer och allt annat dom behövde....

Ja, de försäkrar sporthojar no doubt, ZXR 750 finns ju med på listan.

Får ringa och fråga helt enkelt:yoparty

Min RF kostar 2500:- halv/helår på Bilsport. LF ville ha 12000 :3freak Folksam 5000:- Halv/helår HALLÅ, jag är fan 36 för böveln! :huvet

Det fick bli Bilsport! :tummenupp

Bilsport och MC gav mig en offert på 32600 för trafik, gissa om man var sugen :arsele

Betalar nu istället 11000 helförsäkring/helår, märkesförsäkring.

Dom tog min Honda VTR SP1...... Tyckte det var konstigt men dom fick bilder och regnummer och allt annat dom behövde....

vad fick du för premie på den, tog du hel/halv eller trafik? dags att börja tänka på försäkringen åsså;)

har jag fattat det rätt om att de försäkrar alla motorcyklar, även supersport, om de är gamla nog att försäkra på deras classicaförsäkring? dvs alla motorcyklar som är 1989 och äldre för ca 1600 kr/år

har jag fattat det rätt om att de försäkrar alla motorcyklar, även supersport, om de är gamla nog att försäkra på deras classicaförsäkring? dvs alla motorcyklar som är 1989 och äldre för ca 1600 kr/år

Rätt uppfattat, men dom gillar det inte, så man bör försöka tona ner att det är en sån maskin...

"Tja den ansågs väl som ganska sportig när den var ny, men nuförtiden har ju gubbmotorcyklarna mera effekt"

Funkar även på en GSXR från 89....

Ring och fråga?
0470-201 25

Gör det, så får du se vilken trevlig personal de har där.

Ringde och frågade åt min bror, eftersom att hans är strypt till 25kw. Har aldrig blivit så illa bemött i telefon av någon.

Mitt förslag är att hitta något annat försäkringsbolat :smasha

Dom försäkrar alla sorters hojar (då dom måste pga att det är obligatoriskt med trafikförsäkring)
Dock kan du till sporthojar bara få trafikförsäkring och det är till ett väldigt högt pris. Detta pga att dom inte vil ha sporthojar.

Undantaget är om man har en äldre sporthoj. Då kan man försäkra den för en spottstyver på en Classicaförsäkring.

Dom trafikförsäkrar endast klass7 hojar. Med vissa undantag... som tex blackbirden sist jag frågade.

Beroende på vad det är för årsmodell på din 1100 o hur orginal den är så har dom en classikerförsäkring som är billig som kanske funkar.

Hur får man reda på vilken klass ens MC är?

Ringde på en CBR600F (ca 2000, minnet sviker), som då inte fanns i listan. Gick att få hel men det fanns ett speciellt villkor och det var därför den inte fanns med. Över 30, och ingen under får köra, annars är det trafik som för alla plastraketer som gäller.

OFF TOPIC

Det var samma för mig. Triumph Speed Four (som de gärna försäkrar) är fanimej nästan på skruven samma hoj som min TT600 fast utan kåpor och min hoj ville de inte försäkra. Kåpor är farliga! :D Eller deras kommentar var egentligen snarare att de som väljer motorcyklar med kåpor är farliga! :huvet

Har en S4 försäkrad hos Bilsport :tungan

Dessutom är det inte samma, TT600 har flera hål i ramen för att kunna hålla fast all den plasten :D

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!