Bilskatten - betalas när?!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ska sälja bilen och vill inte bli tvungen att betala skatten då. Ser på VVs hemsida att Huvuduppbördsmånad är i november. Innebär det att bilen kan vara påställd oktober ut utan att jag behöver betala ny skatt? (de skickar ut en avi om att man måste betala skatten även om den nyligen är såld då du stod som ägare då skatten gick ut (eller vad man säger)).
Om jag inte får bilen såld tills november, slipper jag betala skatten om jag då ställer av bilen innan november?

Om skatten skall betalas sista november så är det den som äger bilen 1 november som måste betala skatten. Men ställer du av den innan så lär du ju inte behöva göra det! :)

Men tänk på att du måste då sälja bilen avställd, så att nya ägaren ställer på den sen. Och det kan ju bli svårare att sälja den avställd.

Jag hamna i en sån situation förut när jag skulle sälja bilen, hade precis fått hem avin när spekulanten kom och titta på bilen. Men hon som köpte bilen erbjöd sig att betala den, hon mena att det var ju ändå hon som skulla ha bilen det kommande året!

Och jag sa ju inte emot precis :)

FreddaAbborre skrev:
2521336 Ska sälja bilen och vill inte bli tvungen att betala skatten då. Ser på VVs hemsida att Huvuduppbördsmånad är i november. Innebär det att bilen kan vara påställd oktober ut utan att jag behöver betala ny skatt? (de skickar ut en avi om att man måste betala skatten även om den nyligen är såld då du stod som ägare då skatten gick ut (eller vad man säger)).
Om jag inte får bilen såld tills november, slipper jag betala skatten om jag då ställer av bilen innan november?

Slapp bekymra mig. Killen köpte bilen.

Fast lite kul är det. Står 5000.- prutat o klart i annonsen. Men ändå ska folk envisas med att pruta.

FreddaAbborre skrev:
2521511 Slapp bekymra mig. Killen köpte bilen.

Fast lite kul är det. Står 5000.- prutat o klart i annonsen. Men ändå ska folk envisas med att pruta.
Ja se på fan, vill folk inte pröjsa mer än vad dom behöver? :)

HanneZ skrev:
2521521 Ja se på fan, vill folk inte pröjsa mer än vad dom behöver? :)

Tycker det är anmärkningsvärt att folk inte greppar att prist är fast, om det står så i annonsen.

FreddaAbborre skrev:
2521553 Tycker det är anmärkningsvärt att folk inte greppar att prist är fast, om det står så i annonsen.
Jag vet inte hur många köp jag gjort där jag prutat ner ett fast pris... i 9 fall av 10 är det inget fast pris utan ett helt vanligt prutbart pris :)

HanneZ skrev:
2521559 Jag vet inte hur många köp jag gjort där jag prutat ner ett fast pris... i 9 fall av 10 är det inget fast pris utan ett helt vanligt prutbart pris :)

Och med det inlägget gjorde du ytterliga fler personer benägna att inte bara fråga, utan också tjata på priset.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg