Bilskatt

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag var och kollade på en bil idag som jag bestämde mig att jag skulle ha, sen började jag och kompisen diskutera det här med skatten. Bilen har slutsiffra 2, om jag hämtar den imorgon kommer jag åka på skatten, däremot om jag hämtar den på onsdag så måste nuvarande ägaren få betala, eller? Vilken dag kan jag köpa bilen och snika in 2000 bananer?

Nuvarande ägare kommer antagligen inte att dega nån skatt på kärran om han e på G att sälja den ändå.

E inte 2000 snordyrt för att vara skatt. E det en Diesel? Eller lätt lasbil eller nåt sånt.

RoLLER skrev:
Nuvarande ägare kommer antagligen inte att dega nån skatt på kärran om han e på G att sälja den ändå.

E inte 2000 snordyrt för att vara skatt. E det en Diesel? Eller lätt lasbil eller nåt sånt.

Står han som ägare måste han. Dessutom nämnde kompisen att skatten skulle betalas snart. "jasså kanske det" sa han då.

Tung raggarBMW + skattehöjning = 2001kr.

Rigge skrev:
Miljöpartisterna ska ha stryk :fatta! Inte nog med att vi betalar 7kr/liter soppa, vi betalar tydligen för lite fordonsskatt också :mad:

Har själv ett japanskt skåp som förmodligen kommer hamna uppe runt 2K också. :3freak

Fast slutsiffran har väl med besiktningen att göra? Det är väl siffran på skattemärket som talar om vilken månad skatten ska betalas? Hur som helst... Den som äger bilen vid inbetalningstillfället ska betala och man får inget tillbaka om man säljer bilen.

Lurch skrev:
Fast slutsiffran har väl med besiktningen att göra? Det är väl siffran på skattemärket som talar om vilken månad skatten ska betalas? Hur som helst... Den som äger bilen vid inbetalningstillfället ska betala och man får inget tillbaka om man säljer bilen.

Okej kanske du har rätt, då var det en 2:a på ugglan, va polarn som påpekade det för mig.

Rigge skrev:
Står han som ägare måste han. Dessutom nämnde kompisen att skatten skulle betalas snart. "jasså kanske det" sa han då.

Vad jag menar e att han kan avvakta.... invänta påminnelse etc etc. Kan säkert skjuta på det ett par månader. Om han nu inte bara ställer av. Men då e det svårt att få den såld.

det är väl han som är ägare av bilen när skatten ska vara betalt som får pröjsa.. alltså även om han halar på inbet. så är det han som fått inbetalningskortet som ska pröjsa.. el.? :confused:

CoSmoZ skrev:
det är väl han som är ägare av bilen när skatten ska vara betalt som får pröjsa.. alltså även om han halar på inbet. så är det han som fått inbetalningskortet som ska pröjsa.. el.? :confused:

Precis... men jag undrar om jag kan hämta den 1:a, eller om jag ska vänta tills 2:a, vad räknas som månadskifte?

morlock skrev:
Miljöpartisterna ska ha stryk :fatta! Inte nog med att vi betalar 7kr/liter soppa, vi betalar tydligen för lite fordonsskatt också :mad:

Har själv ett japanskt skåp som förmodligen kommer hamna uppe runt 2K också. :3freak
Å andra sidan har de höjt den skattefria delen på milersättningen (de har också höjt den skattade delen) på resor i tjänsten alltså. Så själv får man 600:- till, varje månad! :tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025